“Unistil”: să facem bani cărând oamenii în “cazane pe roţi”!

“Unistil”: să facem bani cărând oamenii în “cazane pe roţi”!

- Participând la licitaţia organizată de Finanţele ieşene, “Unistil” a achiziţionat cu numai 300.000 de euro o benzinărie evaluată iniţial la 2 milioane euro, în condiţiile în care pe site-ul ANAF figurează cu datorii la toate cele 4 bugete ale statului

- Foştii şi actualii angajaţi reclamă abuzuri şi încălcări ale legii la firma care, împreună cu RATP, asigură transportul public de persoane din Iaşi

- Patronul Vasile Puşcaşu susţine că zguduielile caroseriilor şi mirosurile insuportabile din autobuzele „Unistil” sunt… impresii de-ale călătorilor

- Sub ocrotirea Finanţelor şi nu numai, „Unistil” îşi desfăşoară ILEGAL activitatea în locaţia din zona Tudor Vladimirescu (Splai Bahlui), firmă având un singur punct de lucru declarat – la Motel Bucium

.
După ce şi-a extins domeniile de afaceri de la textile şi transport public, la restaurante şi media, începând de vineri, 25 septembrie, “tăticul şoferilor” Vasile Puşcaşu (născut în Corodeşti, judeţul Vaslui) a devenit şi „petrolist”.

Mai exact, acesta a cumpărat la aproximativ 15% din valoarea iniţială staţia de carburanţ a RATP Iaşi, de pe Splai Bahlui Mal Drept nr. 32 (foto).

După a 11-a licitaţie organizată de Direcţia Generală a Finanţelor Publice Judeţene (DGFPJ) Iaşi, la care nu s-a mai prezentat nimeni, „Unistil” SRL Negreşti a achiziţionat benzinăria executată de Fisc de la RATP.

Pentru că „Unistil” a fost „singura din parcare” interesată de staţia de carburanţi ce zăcea abandonată la doar câţiva metri de poarta garajului său, licitaţia s-a poticnit chiar la preţul de pornire, adică 1.044.837 RON (exclusiv TVA).

Eu urmăream de mult să cumpăr benzinăria aia (foto) pentru că era chiar lângă garajele noastre. Pentru că avem un parc de peste 40 de autobuze şi 20 de microbuze cu care facem transport local ne vine tocmai la fix.

De ce să plătesc la altul carburantul, mai ales că se consumă lunar circa 150 de tone de motorină, când pot să am benzinăria mea şi să mai fac şi un oarece profit din asta”, ne-a declarat Vasile Puşcaşu, patronul „Unistil” şi al Motelului „Bucium”.

Acesta a menţionat că nu a cumpărat până acum staţia întrucât nu a avut un disponibil financiar suficient de mare. Însă, s-a decis să profite de oportunitate abia recent, când şi-a rotunjit conturile în urma unei tranzacţii imobiliare.

Puşcaşu ne-a dezvăluit că a vândut o proprietate deţinută la Ploieşti, localitate unde şi-a desfăşurat afacerile până la începutul anilor 2000, când şi-a relocat business-urile în judeţul natal, Vaslui.

Puşcaşu a adăugat că a stabilit deja relaţii cu „Lukoil” şi „Petrom”, de la care intenţionează să achiziţioneze combustibil la preţ de furnizor, după care îl va revinde cu adaos comercial la pompele propriei benzinării.

Încă nu mi-am făcut nişte calcule economice cu privire la adaosul comercial. Voi vedea, în funcţie de preţul cu care voi cumpăra. Dacă iei o cantitate mai mare, ai un preţ, la cantităţi mai mici, ai alt preţ”, ne-a mai spus Puşcaşu.

Autobuze pe gaz, de la Viena

Cu toate că tocmai şi-a cumpărat o staţie cu 3 pompe de distribuţie, 5 rezervoare de carburanţi cu capacitate totală de 64 de tone, patronul „Unistil” intenţionează să mai achiziţioneze patru autobuze second-hand pe gaz, de la municipalitatea Viena.

Încă nu am ajuns la o înţelegere în privinţa preţului. Ei cer circa 30.000 de euro pe un astfel de autobuz. Le cumpăr doar dacă mai lasă la preţ, pentru că pe drumurile noastre oricum au un consum mai mare decât cel din specificaţiile tehnice şi nu sunt atât de economice, mai ales că sunt second-hand”, a mai spus Puşcaşu.

Angajaţii reclamă ilegalităţi peste ilegalităţi la „Unistil”

Cu toate că se laudă că nu are decât patru autobuze non-euro în garajul de la „Unistil”, pe care le ţine doar de rezervă, atât călătorii, cât şi şoferii sunt îngroziţi de calitatea tehnică şi nivelul de poluare al autovehiculelor scoase pe cele şase trasee concesionate de societatea privată.

Sunt toate nişte cazane pe roţi, care zăngănesc din toate şuruburile de zici că mai au un pic şi se dezmembrează.

Verificările se fac la staţia ITP a RATP-ului, unde responsabilii închid ochii şi dau aviz de bun tehnic aşa pe ochi frumoşi, de trebuie să faci o cruce mare înainte de a intra în cursă”, ni s-a plâns Mihai Ghibu, un fost şofer al „Unistil”.

Foşti şi actuali angajaţii ai firmei cu sediul social în Negreşti (localitate în care „Unistil” nu are nici un fel de activitate) nu văd cu ochi buni extinderea afacerilor „şefului cel mare”.

„Domnul Puşcaşu s-a îmbogăţit din exploatarea celor ca mine şi ca alţii cărora le-a inventat, cu ajutorul acoliţilor lui, tot felul de penalizări abuzive, din te miri ce motive.

Am muncit, luni la rând, fără contract, fără asigurări de sănătate sau pensie. Iar când ne ceream drepturile, ne duceau cu vorba. În loc să cumpere moteluri şi benzinării, mai bine ar plăti salariile şi taxele la stat”, ne-a mai spus Voctor Istrate, fost taxator pe autobuzeze Unistil.

„Zguduielile caroseriilor sunt doar impresii de-ale dumneavoastră”

Întrebat cum comentează plângerile călătorilor şi ale şoferilor, cu o nonşalanţă debordantă, Vasile Puşcaşu a afirmat că „zguduielile caroseriilor sunt doar impresii de-ale dumneavoastră. Toate maşinile sunt verificate tehnic”.

În ceea ce priveşte numeroasele incidente în care sunt implicate maşinile de pe traseele administrate de firma sa, patronul „Unistil” a dat vina, în exclusivitate, pe angajaţi.

„Şoferii din zilele noastre sunt făcuţi la repezeală, nu au abilităţi. Îi dai maşina bună pe mână şi el intră cu ea în stâlp. Dacă frânele sunt bine strânse, aţi văzut că au fost călători care au căzut şi şi-au rupt mâinile.

Şi bătrânica aia care a ajuns la spital a fost un caz aparte. A pus bastonul pe trotuar şi când a dat să coboare şi-a prins picioarul rub roată”, a dat vina Puşcaşu pe bătrâna care „a îndrăznit” să-şi pună piciorul sob roata autobuzului, înainte să apuce să coboare din mijlocul de transport.

Garanţii oprite abuziv din banii salariaţilor

Fostul şofer al „Unistil” a mai dezvăluit faptul că, în discordanţă totală cu exigenţele cerute unei firme de transport persoane, maşinile erau trimise pe traseu fără documentele de identificare, iar conducătorii auto fără verificarea medicală anuală la policlinica de profil.

Unde mai pui că ne oprea câte 50 RON la fiecare şofer, drept garanţie, în fiecare lună, indiferent de câte luni erai angajat, sub menţiunea că suma reţinută ţi se returnează în momentul în care pleci.

De fapt, angajat este mult spus, pentru că majoritatea nu aveam încheiate contracte de muncă. Salariile nu se plăteau pe state de plată, ci pe nişte tabele scrise de mână, fără a se înregistra sau declara undeva”, a mai spus Ghibu.

Reprezentanţii Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) sunt de părere că, în această situaţie, se încalcă legislaţia muncii şi cea în domeniul gestiunii, pentru care administratorul riscă amendă penală.

Reţinerile salariale pentru angajaţii cărora li se constituie o gestiune sau li se dă în grijă un bun cu valoare mare se fac în conformitate cu o serie de prevederi stricte.

Se evaluează bunul respectiv şi se stabileşete, de comun acord cu salariatul, o sumă de garanţie în contul căreia se opreşte lunar un procentaj ce nu trebuie să depăşească 10% din retribuţie. De asemenea, oprirea cotei de garanţie nu se face a la long, ci un anumit număr de luni, stabilit în prealabil, a specificat Georghe Tanasievici, purtător de cuvânt al ITM Iaşi.

Ditamai garajul ILEGAL în zona Tudor Vladimirescu

Deşi „tăticul şoferilor” Vasile Puşcaşu susţine altceva, sediul social al firmei „Unistil” este, conform informaţiilor furnizate de Registrul Comerţului, în localitatea Negreşti (judeţul Vaslui), şi are doar două sedii secundare (puncte de lucru) declarate oficial:

- în Iaşi, chiar la Motel „Bucium” (Şos. Iaşi-Vaslui KM 12)
- în Bârlad, pe strada Tecuciului nr.6

Din aceste evidenţe OFICIALE ale Registrului Comerţului rezultă foarte clar că „punctul de lucru” ieşean din zona Tudor Vladimirescu (Splai Bahlui 32) funcţionează ILEGAL, situaţie care ar fi trebuit să implice aplicarea unor sancţiuni de către Finanţe, care se pot concretiza şi prin confiscarea sumelor obţinute prin intermediul acelei locaţii.

Numai că Finanţele Iaşi a ajuns partener de afaceri al lui Puşcaşu (prin „Unistil”, dar şi prin alte firme) şi nu ar fi exclus ca această societate să-şi fi adjudecat şi benzinăria ilegal, dacă luăm în calcul faptul că pe site-ul ANAF figurează cu datorii la bugetele de stat, inclusiv cu stopaj la sursă (la data de 30 iunie 2009) . Dar, desigur, asta este doar… o impresie de-a noastră!

 

1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele (3 voturi, media: 3,33 din 5)
Loading ... Loading ...
Trimite prin email Trimite prin email

7 Comentarii

  1. ion

    E prea smecher in oras pentru a se lua cineva de el. Le da spaga celor care ar trebui sa-i controleze activitatea, ca toti ceilalti care au afaceri in oras! Nu e ceva nou, nu-i asa? Atat timp cat cei ca Puscasu conduc institutiile statului pe plan local, nu se va schimba nimic. Cat despre siguranta cetateanului ce sa mai spunem??? Nu intereseaza pe nimeni.
    P.S. Suntem o tara europeana, nu-i asa?

  2. hagi tudose

    Se vede de la distanta ca-i protejatul lui Nichita care-a scos operatorii de maxi taxi locali si a adus pe Unistil de la Negresti ca deh,cotizeaza la Poli iasi,iar cine n-a dat,a iesit afara!Acesta este doar un nou episod din ciclul ‘nimic nu se misca in iasi fara mine’ de autor baron de Iasi,nichita!

  3. red

    Merg zilnic cu panaramele de microbuze de pe traseul 18 de la Unistil si sunt ingrozitoare! Scaunele stau sa cada, caroseriile sunt ruginite, usile nu se inchid bine, soferii nu dau bilete si se uita foarte urat cand le ceri bilete pentru decont!
    In afara de starea tehnica deplorabila, o parte dintre soferi conduc ingrozitor!!! Am cel putin 3 martori care sunt dispusi sa declare ca soferul de pe IS-XX-ETC a trecut pe rosu la semafor numai ca sa nu fie nevoi sa astepte!!!
    Ce se poate face in aceasta privinta in coditiile in care cei de la Oficiul de protectie a consumatorului Iasi a dat din umeri si mi-a spus sa merg cu problema la Politia Rutiera ?!?!

  4. eu

    ce spunetzi ca nici nu mai opresc in statziile destinate:martzi 8 dec.09 ora 18.26 soferul de pe autobuzul 27 cu tabla ptr bl.ciurea nu a binevoit sa opreasca in statzie dupa pasarela de la bucium spre cug.Oare i-i trebuia putzina motorina sa aprinda focul acasa?sau sa stea pe capat sa se odihneasca ca dupa cum gonea ziceai ca-i nashte nevasta!nr de inmatriculare:VS 03 KLH

  5. daniel

    a adus nishte shpanuri de masini si prin protectia primarului isi desfasoara nestingherit afacerea de transport in comun cu sicriile astea de 2 bani> Abonamente nu confort nu niste controlori obraznici in frunte cu unul blondul care tzipa si vb trivial la pasageri RUSINE SA LE FIE!

  6. florin

    cat este nikita la putere o sa mergem cu toti cu cazanele de la unistil :)) asa ca mergeti la vot jos nikita jos coruptiaa :))

  7. ady 2007

    stie cineva cum plateste pt postul de conducator auto ?si dak se dau banii la timp k e plin iasul de tepari.in legatura cu autobuzele care circula pe trasee …..NO COMMENT,Ssuntem in 2012 dar avem conditii de 1900…..

Comentează acest articol

NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul financiarul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.