Cancerul de prostată, favorizat de consumul prea mare de lapte

9 Martie 2010

Extern, Prima pagină

Conform unui studiu realizat la Universitatea din Montreal, ar exista o legătură între consumul ridicat de lapte şi creşterea riscului apariţiei cancerului de prostată. Au fost testate 200 de produse lactate în cadrul unui studiu epidemiologic efectuat de doi profesori din Canada şi Italia.

Concluziile sale arată că un consum zilnic de 470 g de produse lactate ar dubla riscul apariţiei cancerului de prostată, faţă de un consum de 125 g pe zi. Pentru a ajunge la aceste rezultate, aproape 400 de persoane au răspuns la un chestionar asupra consumului de produse lactate. Dintre acestea, 197 sufereau de cancer de prostată. Această legătură ar apărea numai la consumul de lapte. Celelalte produse lactate, ca brânza, iaurturile, smântâna n-ar avea acelaşi efect asupra organismului.

Cercetătorii nu ştiu deocamdată de ce numai laptele este implicat în dezvoltarea acestui cancer, însă sunt de părere că grăsimea animală prezentă în lapte ar putea dezactiva genele de suprimare a tumorilor canceroase sau că un metabolit al vitaminei D, care ajută la încetinirea creşterii celulelor canceroase, ar fi distrus de calciu.

.

1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele (Ne-evaluat încă)
Loading ... Loading ...
Trimite prin email Trimite prin email

Comentează acest articol

NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul financiarul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.