– Legea care elimină taxele abuzive din abonamentele de telecomunicaţii poate fi pusă în practică doar dacă clientul nu a beneficiat de o promoţie.
Dacă ai cumpărat un telefon sau un laptop subvenţionat nu poţi renunţa la serviciile operatorului decât dacă plăteşti contravaloarea produsului.
Anunţată ca o lege care va lovi sub centură operatorii telecom şi pe cablişti, ordonanţa privind rezilierea contractelor înainte de termen este mai mult doar un balon de săpun, scrie Adevărul.
Sunt foarte puţini români care au încheiat un abonament de telefonie fără a beneficia de un telefon la un preţ promoţional, cu câteva sute de lei mai ieftin decât unul luat „la liber”.
Există şi situaţia în care clientul a beneficiat de posibilitatea cumpării în rate a unui laptop – câte un milion lunar pe durata contractului. Aceştia nu vor putea renunţa atât de uşor la serviciile operatorilor – nu vor plăti o taxă de reziliere ca până acum, dar va trebui să achite contravaloarea produsului, atât cât a mai rămas până la încheierea contractului.
Dacă totuşi operatorii includ o taxă de reziliere, puteţi să-i acţionaţi în instanţă şi să cereţi daune.
Potrivit legii, „dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză, dar drepturile părţilor referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate în cazul denunţării unilaterale”.
„Operatorul face astfel de investiţii (n.red. subvenţionează costul unui echipament) ştiind că poate conta pe un contract care se încheie pentru o anumită perioadă”, arată Cristina Popescu, director de relaţii publice al operatorului Romtelecom.