- Ce a făcut străinătatea din bietul român? Vine şi el în ţară, după 4, 5 ani de stat în Occident cu o maşină ultimul răcnet, ca să se uite vecinii la el: „mai, uite ce maşină a adus Grigore! Ai văzut măi, Ioane”? Şi ei îi văd maşina, dar nu văd că ochii îi sunt duşi în fundul capului, slab, cu nasul ieşit în faţă şi cu umerii uscaţi de munca nebună, pe care, săracu’, a dus-o acolo. Dar aici în ţară trebuie să pară că e cineva şi se afişează cu maşini străine. Dar nu înţeleg sărmanii că acestea nu sunt obiceiuri nobile…
- Este necesar curajul recunoaşterii de către români că răul nu ne vine doar de la o economie precară, spune părintele Justin Pârvu de la mănăstirea Petru Vodă
“Avem nevoie să trăim sentimentul dragostei ca să depăşim strâmtorările ce ne împresoară. Lumea, din cauza sărăciei, a căzut într-o descurajare ce apasă pe fiecare în parte. Românul, atât de deznădăjduit şi afectat este de starea în care se află, încât nici nu mai are timp să discute cu vecinul său. Astăzi nu mai există potecă spre casa vecinului; omul nu mai are timp să se gândească la aproapele lui.
Acum a venit schimbarea aceasta de civilizaţie, chipurile mai evoluată. Dar să vedem cum ne-a făcut să evoluăm această civilizaţie? L-a dezbrăcat pe bietul om întâi de obiceiurile lui frumoase, i-a luat şi haina de serbare şi serbarea la care nici nu mai are timp să ajungă. Apoi această civilizaţie l-a despărţit pe om de familia lui, încât tânjește soţia după soţul ei plecat prin ţări străine. Se duce bietul om să adune ceva hrană pentru copii, prin Italia, Franţa, Canada, Germania; şi în Sudul Africii îl găseşti pe bietul român, muncit, obosit şi tot distrus de sărăcie.
Din păcate am lăsat ca situaţia economică să ne influenţeze viaţa creştină şi structura noastră sufletească. Este dureros să vezi cât de mult depinde credinţa noastră de aspectul material, de bani, încât parcă şi la biserică vin din ce în ce mai puţini oameni. Necazurile, în loc să ne aduce în biserici, ne îndepărtează? S-a scumpit benzina şi nu se mai duce omul la mănăstire sau la biserică. Unde este credinţa noastră? Lăsăm să ne-o fure vâltoarea lumii? Omul are ceva mult mai de preţ decât trupul – sufletul. De ce nu dăm valoare sufletului? Să îmbogăţim sufletul şi nu vom mai simţi sărăcia trupului.
Credinţa poate să facă pâine din cuvântul lui Dumnezeu, de ce nu credem aceasta? Unitatea creştină, tradiția familiei, cu ierarhia şi armonia ei, păstra acest suflu al dragostei creștine care dădea omului bucuria de a trăi. De pildă, în cadrul slujbei cununiei, se citeşte o rugăciune în care se spune că femeia trebuie să fie supusă bărbatului. Ei, bine, supusă nu înseamnă un fel de robie, ci această supunere venea dintr-o înţelegere deplină între cei doi soţi. În familie soţia avea un cuvânt important de spus; hotărârile cele mai importante în viaţa de familie nu le lua bărbatul singur, ci în sfătuire cu soţia sa.
Destrămarea familiei şi devierea de la axa dragostei îl împinge pe om în ateism. O societate atee are foarte multe goluri, şi de acest lucru şi-au dat seama şi comuniştii şi au schimbat tactica. Ei doreau o constrângere şi o izolare a omului, încât să nu ia contact cu celelalte civilizaţii, să nu privească în curtea occidentalilor. Dar au schimbat tactica şi au început să trimită elevii să studieze în străinătate, să înveţe două limbi străine. Însă omul a venit nu numai cu ştiinţă din străinătate, dar şi cu foarte multe rele din lumea aceasta occidentală, vicii pe care au început să le cultive în familiile lor.
Cel mai mare rău împrumutat a fost avortul şi mamele au ieşit astfel din făgaşul lor. Mult mai „civilizate”, chipurile, au preferat să stea mai mult la televizor, la internet, să participe la lumea mondenă şi astfel s-a îndepărtat cu totul de rostul şi de chemarea femeii. Şi iată cum se descompune viaţa de familie şi de naţiune. Este tocmai ce spuneam şi mai înainte – această părută civilizație, după ce ne-a dezbrăcat de hainele noastre, ne-a dispersat familiile, ne-a luat hrana de la gură, acum încearcă să ne golească şi de suflete.
Maşini şi aur au toţi ţiganii, nu asta e civilizaţie!
Ce a făcut străinătatea din bietul român? Vine şi el în ţară, după 4, 5 ani de stat în occident cu o maşină ultimul răcnet, ca să se uite vecinii la el: „mai, uite ce maşină a adus Grigore! Ai văzut măi, Ioane”? Şi ei îi văd maşina, dar nu văd că ochii îi sunt duşi în fundul capului, slab, cu nasul ieşit în faţă şi cu umerii uscaţi de munca nebună, pe care, săracu’, a dus-o acolo. Dar aici în ţară trebuie să pară că e cineva şi se afişează cu maşini străine. Dar nu înţeleg sărmanii că acestea nu sunt obiceiuri nobile. Păi, cu maşina toţi țiganii se afişează acum, măi.
Eram la mănăstirea Bistriţa într-una din zile, în chilia mea şi numai ce văd în faţa geamului că se deschid trei maşini de lux şi mă gândeam eu cine să fie oare. Şi îi primesc pe aceşti oameni care erau şi ei nişte ţigani, şi nu vreun primar sau vreo mare vedetă. Maşini şi aur au toţi ţiganii, nu asta e civilizaţie! Nu e nimic grav faptul că e ţigan, au şi ei suflete ca ale noastre, nu am nimic împotriva lor, încă am văzut ţigani cu multă frică de Dumnezeu. Dar e grav faptul că împrumutăm din moravurile lor rele, de a ne da în spectacol cu viaţa noastră luxoasă.
Asta este şi rodul educaţiei televizorului… Televizorul ca televizor, dar mamele, părinţii ce păzesc? Părinţii trebuie să orienteze copilul de mic ce să privească la televizor, cu toate că mai bine ar fi să se lipsească de tot de el. Dar şi la televizor acolo, sunt o sumedenie de posturi, unele cu otravă, altele cu lucruri de folos. Nu trebuie lăsat copilul să aleagă ce vrea el. Păi dacă ţi se pune în faţă două pâini – una otrăvită şi alta neotrăvită – ce faci, pe care o alegi? Televizorul îl tâmpeşte pe copil de la început. Ce să mai priceapă el mai târziu?
“Voi nu aveţi voie să gândiţi. Partidul gândeşte pentru voi”
Omul este după chipul lui Dumnezeu şi are în el toate resursele de a rămâne în Harul divin şi de a nu pica în această capcană extrem de înşelătoare prin care ne vindem libertatea şi dreptul de fi asemenea Celui Preaînalt.
Omul demn, liber, în integritatea persoanei lui, are şi o altă atitudine faţă de nedreptăţile sociale ale unui sistem sau altul. De aceea ei preferă oameni tâmpi, pe care să îi prostească uşor. Şi încep din copilărie, de altfel, să tâmpească copilul prin televizor, apoi prin învăţământ, unde i se administrează o materie aleasă de ei, cu noţiunile pe care vor să le inoculeze, cenzurând o mare parte din istoria popoarelor şi cunoaşterea este astfel influenţată. Cunoaştem zicala de pe vremea lui Gheorghiu Dej: „Voi nu aveţi voie să gândiţi. Partidul gândeşte pentru voi. El vă gospodăreşte şi vă dă ceea ce trebuieşte. Noi suntem cei care vă dirijăm şi vă dăm pâinea de toate zilele”.
Că doar lumea la ora actuală nu este condusă decât de guvernul unic mondial şi de acolo se dirijează toate guvernele statelor. Noi acuzăm pe păpuşelele din guvernul nostru, dar ei, săracii, nu prea mai au niciun drept. Ce le spune şeful, aceea execută şi ei. Altădată ce dicta Moscova, aceea se executa în România.
Dar cu românii le este mai greu, pentru că românul poate da terenuri, poate da bogăţie, aur şi grâne, dar nu îşi dă sufletul cu atâta uşurinţă. Aşa cum spuneau Horea, Cloşca şi Crişan: „Vă dăm holdele noastre, vă dăm braţele noastre, vă dăm trupul nostru, dar nu vă dăm credinţa noastră”.
Romanul a iesit din comunism asa cum a iesit, cu o multime de pacate, care i-au fost introduse in obisnuinta… A fost invatat sa minta, sa spuna “atatea kilograme la hectar”, acolo unde nu se facea mai nimic, sa spuna ca ii merge bine, cand ii mergea rau.
Politicienii trebuie sa invete primii sa spuna adevarul poporului, apoi la scoala trebuie introdusa atmosfera frumoasa care sa insufle copilului credinta in valoare, in modelele luminoase, in ideea patriotica. Daca nu vom reinvia patriotismul in scoli, in familie, daca nu vom readuce modelele frumoase, din istorie si din cultura romana, in mintea tinerilor, vom avea generatii din ce in ce mai straine de Romania. Vom avea generatii educate de televizor, dresate astfel sa nu puna nici o intrebare, sa accepte tot ceea ce li se spune…
Este necesar curajul recunoaşterii de către români că răul nu ne vine doar de la o economie precară.
Părintele Justin Pârvu
Fragmente dintr-un interviu publicat în revista Atitudini


















(58 voturi, media: 4,48 din 5)





















miercuri, 18 mai 2011 la 8:58 am
Foarte frumos, ma impresionat articolul,toata stima!
miercuri, 18 mai 2011 la 1:20 pm
Frumos articol . Tare ma mir cum de l-ati publicat pe site.
Respectele mele pentru Financiarul.ro
miercuri, 18 mai 2011 la 3:58 pm
Felicitari pentru articol!Ma bucur sa citesc aici subiecte ce tin de latura umana, profunda a noastra,a romanilor, dincolo de ceea ce vizeaza latura pragmatica, materiala a unei societati globalizate, ce tine mortis sa ne “uniformizeze” pe toti.Mult succes in continuare!
joi, 19 mai 2011 la 8:04 am
foarte bun articol .rare ocazii sa citim ceva bun in presa din romania cara abunda de stiri despre familii de parveniti si degenerati .DRAGI ZIARISTI TREZITIVA !
joi, 19 mai 2011 la 11:30 am
foarte frumos si adevarat, nu am citit de multa vreme un articol asa de bun , felicitari domnilor ziaristi iar parintelui multa sanatate , sunt convinsa ca are multe sa ne mai spuna
joi, 19 mai 2011 la 12:07 pm
Felicitari pentru curaj.
Toata stima Financiarul!
joi, 19 mai 2011 la 7:01 pm
Parinte, TOATA STIMA. TRAIASCA LEGIUNEA SI CAPITANUL……
sâmbătă, 21 mai 2011 la 11:04 pm
Acesta e adevarul.
Acesta e omul Lui Dumnezeu.
Parintele Iustin a stat ani de zile in beciurile Securitatii si a fost torturat. Dar nu si-a tradat credinta. A pastrat modestia si onestitatea celui care crede in Adevar.
Ceilalti care au tradat se plimba in Audi-uri si transforma Biserica intr-o afacere.
duminică, 22 mai 2011 la 3:24 pm
Ar cam trebui ca politicienii si oamenii de bine tehnocratii sa spuna adevarul, dar ce ii retine?? UN ARTICOL F F BUNA! felicitari si multa sanatate va doresc.
luni, 23 mai 2011 la 12:21 am
Felicitari pentru articol.
luni, 23 mai 2011 la 9:17 am
felicitari celor de la financiarul care au publicat acest interviu. Sa va dea Dumnezeu sanatate parinte!
luni, 23 mai 2011 la 9:49 am
poate ar trebui sa printati acest articol si sa-l puneti in posta tuturor parlamentarilor si guvernantilor; si poate macar citiva se vor invrednici sa-l citeasca, sa-l rumege si sa ia atitudine, caci altfel ne pierdem identitatea. felicitari pentru curajul de a spune lucrurilor pe nume!
luni, 23 mai 2011 la 2:02 pm
Citat “Însă omul a venit nu numai cu ştiinţă din străinătate, dar şi cu foarte multe rele din lumea aceasta occidentală, vicii pe care au început să le cultive în familiile lor.
Cel mai mare rău împrumutat a fost avortul şi mamele au ieşit astfel din făgaşul lor.” Care este tara cu cele mai multe avorturi pe femeie? Nu cumva Romania? In Occident nu se avorteaza ataa de mult, nici pe departe. Chiar daca ulele mama isi cresc copiii singure, e mai bine asa decat sa ii omori daca tot i-ai conceput. Si daca vine omul cu stiinta din strainatete ce folos in RO? Nu e luat in seama in societatea asta plina de pietate.
luni, 23 mai 2011 la 4:50 pm
Le place sa alerge incoace si incolo. Nu-si cruta picioarele; de aceea Domnul n-are placere de ei; acum isi aduce aminte de nelegiuirile lor si le pedepseste pacatele!”
Si Domnul mi-a zis: “Nu mijloci pentru poporul acesta!
Caci, chiar daca vor posti, tot nu le voi asculta rugaciunile, si, chiar daca vor aduce arderi de tot si jertfe de mancare, nu le voi primi; ci vreau sa-i nimicesc cu sabia, cu foametea si cu ciuma.”
Eu am raspuns: “Ah! Doamne Dumnezeule! Iata ca prorocii lor le zic: “Nu veti vedea sabie si nu veti avea foamete; ci Domnul va va da in locul acesta o pace trainica.”
Dar Domnul mi-a raspuns: “Prorocii lor prorocesc minciuni in Numele Meu; Eu nu i-am trimis, nu le-am dat porunca si nu le-am vorbit; ci ei va prorocesc niste vedenii mincinoase, prorociri desarte, inselatorii si inchipuiri scoase din inima
lor.
De aceea asa vorbeste Domnul despre prorocii care macar ca nu i-am trimis Eu, prorocesc totusi in Numele Meu si zic: “Nu va fi nici sabie, nici foamete in tara aceasta.” – Prorocii acestia vor pieri ucisi de sabie si de foamete! (Ieremia)
miercuri, 25 mai 2011 la 9:25 pm
cu cata usurinta vorbeste popandaul asta despre indobitocire. adica tocmai biserica ortodoxa… nu ii e oarecum rusine. in secolul XXI ei vorbesc de mituri antice si sustin ca au forte magice in timp ce infunda religia in scoli si in societate. e uimitoare ipocrizia absolut uimitoare.
dar nu vad il zicand de ce patriahul se plimba in limuzina si are kilogramul ala de aur pe el, patriarhul o fi si el tigan sau aici e cu duhul sfant si nu intelegem noi.
in rest zice nimic. vb ca orice om simplu nemultumit de realitate. sa nu incurcam simplitatea mintii cu inteligenta. orice popa de sat zice ce a zis baiatul asta
joi, 26 mai 2011 la 8:06 am
Minunat articolul, ma bucur ca se mai scrie si de bine despre Biserica, pentru ca de obicei se scrie doar de rau de slujitorii ei. Multa sanatate parintelui Iustin Parvu, si asteptam si alte articole. Felicitari inca odata pentru articol.
duminică, 29 mai 2011 la 11:14 pm
Unele idei propagate de Parintele Justin Pârvu sunt in esenta lor bune. Din pacate, parintele Pârvu uita cât rau a adus Biserica. A uitat cum iese lumea la pupat moaste, cum da bir la popa atat la nastere cat si la moarte. Cum se ghiftuie popa de fiecare data si la fiecare enorias in parte, ca o capusha… Cum patriarhii, episcopii si cum i-o mai fi chemând pe toti, impopotonati cu aur si zorzoane fac in scarba semnul crucii cand trec pe langa cei ce le saruta mainile.
Saracia dezumanizeaza. Nu exista saraci nobili. Ar fi frumos daca am putea trai toti crestineste. Insa si atunci, ar exista profitori: Popii.
luni, 30 mai 2011 la 7:41 am
Buna si de rod samanta, dar oare este arat ogorul, parinte Iustin ?
marți, 31 mai 2011 la 3:22 pm
FELICITARI!!! astefel de “lectii ” nu ar trebui sa ne lipseasca dintr-o si obisnuita.
Astefl de exemple trebuiesc promovate !!!
vineri, 03 iunie 2011 la 2:26 am
O surpriza fericita acest articol! Va multumim si va felicitam!
vineri, 03 iunie 2011 la 9:50 am
foarte frumos articol cu ajutorul lui dumnezeu trecem peste toate ,multa sanatate
vineri, 03 iunie 2011 la 3:34 pm
Ce… (doamne iarta-ma) cauta interviul asta in Financiarul? Recomand sa i se trimita lui Mugur Isarescu un portret al lui Daniil Sihastrul si sa si-l agate pe peretele din spatele biroului sau.
sâmbătă, 04 iunie 2011 la 9:10 am
Societatea privita printr-o minte inteleapta, clara, nealterata de viciile unei societati ce se indreapta spre o directie gresita, departe de Dumnezeu!Romania are nevoie de minti luminate ca si cea a parintelui Justin.Sunt fericita ca am onoarea sa citesc acest articol cu vorbe pline de adevar!
vineri, 10 iunie 2011 la 1:49 pm
trecand peste adevarul prezentat — credinţa trece prin stomac — de ce oare întrezăresc o manipulare specifică “estului creştin” cum că occidentul este mama tuturor relelor. sa fie oare de vină mentalitatera că ceilalţi sunt de vină pentru că eu nu sunt capabil să decid singur pentru viaţa mea. …nu v-a ajuns nici o ispita peste puterea omenească, si odată cu….(pt cunoscători)…vă sună cunoscut? este din Biblie. cât de usor este să dăm vina pe altii pt propriul nostru handicap….pocăieşte-Te…adică Tu nu celălalt…dar e greu mai bine alţii… .
sâmbătă, 18 iunie 2011 la 2:51 pm
adevarat graieste!stiti care e problema acestei natii?toti vorbesc dar nimeni nu asculta!rominii nu se comporta ca o natie!sint 22 de milioane de entitati!cind vor intelege sa-si schimbe atitudinea atunci vom ajunge sa simtim ca traim intro tara normala!
luni, 27 iunie 2011 la 9:08 pm
Obositi si plini de ginduri,nevoi,lacrimi am plecat din tara!Mai omenosi sint strainii cu noi….Rusine politicienilor care au lasat tara in paragina si la cheremul coruptilor!Ca din cauza lor am plecat…Unde esti tu Tepes Doamne?
vineri, 08 iulie 2011 la 11:32 pm
Felicitari pentru articol si pentru intentie.
Jos palaria pentru Financiarul.ro
Numai bine si sa ne tinem cu sufletul de cuvintele parintelui, precum ne tinem cu mainile de barele din autobuz/metrou.
vineri, 15 iulie 2011 la 11:25 am
teoria ca teoria dar practica e dificila
vineri, 15 iulie 2011 la 11:32 am
in esenta sunt niste principii de viata folositoare dar dificil de aplicat pentru ca azi ai nevoie de o sursa de trai (venit) in care depinzi de un job
vineri, 15 iulie 2011 la 11:33 am
doamne ajuta
luni, 25 iulie 2011 la 5:02 pm
Glasul ingerului suna in pustie. Fericiti cei ce merg acolo sa-l asculte si sa implineasca cererile lui. O zi buna !
miercuri, 10 august 2011 la 1:47 pm
Felicitari pentru articol!
Si sa ne dea Dumnezeu puterea si lumina care l-au sustinut pe Parinte in anii grei ai vietii sale!
Doamne ajuta si asteptam si alte dovezi de curaj pt ca asta inseamna sa publici si altceva decat can-can, politica si bani. Multumim!
sâmbătă, 29 octombrie 2011 la 10:59 pm
Stiu ca a trecut o buna bucata de timp de cand s-a publicat acest articol,insa cum eu l-am primit de la un bun prieten abia astazi,nu pot sa nu va felicit,domnilor de la “Financiarul”.Dragului Parinte Justin ii dorim multa sanatate si inca multi ani intru pastorirea turmei Domnului nostru Iisus Hristos!Asa sa ne ajute Dumnezeu!
duminică, 06 noiembrie 2011 la 1:59 am
Hmmm…??!!!!…Ce frumoase sunt povetele acelui pustnic?!!,ce frumoase sunt felicitarile si comenturile oamenilor!!,dar si mai frumoase devin cand sunt puse in practica si cand ati cizeleaza caracterul,atunci se produce intelegerea profunda si recunoasterea adevarata fata de asemenea fiinte”minunate”!!!..
sâmbătă, 12 noiembrie 2011 la 8:05 pm
Am avut trei vecini popi, toti sunt foarte bine din punct de vedere material iar cand te intalnesti cu ei la lift asteapta intotdeauna sa le inchid si sa le deschid usa odata chiar mi-a zis de la obraz sa-i car bagajele ca avea prea multe mi-au facut o parere destul de proasta ..adevaratu Dumnezeu nu se regaseste in popi si biserici nu mai fiti superstitiosi!!
marți, 15 noiembrie 2011 la 12:19 pm
felicitari pt publicarea acestui articol.va rog sa transmite_ti cat mai multe si poate asa invatam noi ROMANII sa respectam, tara si sa nu uitam obiceiurle si credinta .
joi, 17 noiembrie 2011 la 1:46 am
Adevarul gol-golutz, greu de inghitit de creierele spalate…
joi, 17 noiembrie 2011 la 10:07 am
Multumim parinte, pentru minunatul articol, scris cu puterea cuvantului si a gandului bun. Cata dreptate aveti,citi dintre noi ne-am pervertit si am ajuns prada ispitelor, dar cel mai dureros este cand aceasta ispita pune stapanire chiar pe inaltele fete bisericesti, ca acest lucru ne zdruncina din temelii.Iertat sa-mi fie, dar deunazi, am vazut o fotografie cu niste clerici, intrand intr-o masina de lux, Mercedes clasa 5 si ma gandesc ca aceasta poza, este foarte distonanta cu imaginea Mantuitorului Isus, calare pe asin.
M-as bucura mult sa vad ca acest articol scris de sfintia voastra, este insusit de toti romanii, printr-o schimbare de atitudine, prin grija exemplului personal, dar din pacate, asa cum eu l-am citit foarte tarziu fata de data cand a fost scris, cu siguranta multi altii nu-l vor citi deloc si ar fi mare pacat.Ar fi bine, daca l-ati putea multiplica si distribui sub forma de pliante, in toate bisericile noaste.
Iertare, pentru indraznela mea !
vineri, 18 noiembrie 2011 la 1:13 pm
Multumim pentru acest minunat articol! O adevarata lectie de valoare, de moralitate, de frumos si credinta! Mai vrem asa articole!
miercuri, 30 noiembrie 2011 la 2:11 pm
Foarte multe adevaruri, dar parintele nu stiu daca are stiinta despre marile pacate ale unei insemnate parti din preotime : lacomie, dezinteres pentru durerile credinciosilor si alte pacate lumesti . Poti sa mai ai incredere si placere sa-i mai asculti in biserica pe acestia ?
vineri, 02 decembrie 2011 la 8:20 am
Bucurie, speranta si pace!
Bucurie pentru acest articol simplu, modest, curat si sincer despre principiile si caracterul frumos al unui om cu frica de Dumnezeu !!!
Speranta deoarece un popor , o natiune ,,saraca”, dar cu suflet mare va Ramane Neclintita in fata NEDREPTATILOR la care este supusa!!!
Pace un cuvat simplu, dar care spus cu TARIE si din toata INIMA reprezinta esenta vietii!!!
Doamne ajuta1
duminică, 04 decembrie 2011 la 3:50 am
Intentiile scriitorului par a fi nobile. Insa, avand in vedere practicile bisericii ortodoxe, articolul este de o ipocrizie.
Biserica ortodoxa romana taxeaza nunta, botezul, imormantarea.
Nu ofera ajutor oamenilor sarmani, ci incaseaza bani. Ba chiar ofera credite. De cand e biserica o institutie bancara?
Imi amintesc ca Isus a facut ordine in templu, acolo unde se practica comert in loc de credinta. Acum cine face ordine?
miercuri, 07 decembrie 2011 la 12:23 pm
domnul parinte,marele nostru Eminescu a spus o vorba…e usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune..Romanul din occident nu e deloc asa cum il descrieti,romanul din occident ARE un trai decent iar masina cu care a venit acasa e o NECESITATE si nu un lux asa cum vreti sa o descrieti.Si raul asta despre care tot vorbiti ca nu ar veni de la situatia economica,de la ce vine ma rog???Am plecat acum 8 ani in Italia pentru ca nu mai aveam bani sa ii pun copilului o felie de paine pe masa,nu am plecat pentru ca nu mi se potriveau nu stiu ce doctrine religioase sau politice…Si mari vinovati de situatia actuala din Romania va faceti si voi,preotii.Va faceti de rusine inaintasii care au fost adevarati patrioti si au stiut sa fie reprezentantii directi ai omului simplu pe langa conducatori si nu invers ca acum.
marți, 27 decembrie 2011 la 10:45 am
Reportajul sau mai bine spus parerile si ideile parintelui Justin Parvu sunt de respectat , ca a fiecarui suflet trecator pe acest pamant.Problema romanilor plecati nu este munca pe care o depun acolo , ci lipsa de munca neobraznicia si impertinenta patroniolor ( in general Hotiilor) de acasa din patria lor mama .Acest lucrul il vad eu mai dureros decat munca celor plecatii , acasa nimeni nu ii apreciaza la valoare lor reala, nu li se explica ca hotia care este la scara larga intre romani in invrajbire intre ei este rea , ca munca e buna si este necesara acasa in patria ta dar cand este platita la valoarea ei , nu cand tu stai la Oradea si esti zidar si muncesti si nu castigi nimic si la 100km in vest esti platit pentru aceeiasi munca de 3 sau 4 ori in plus , necajul si lacomia nu e en vest ci la noi ca nu stim sa alegem pe cine trebuie ca nu stim sa fim corecti si sa nu fim hoti si lacomi , poate acest lucrul parintele Justin il poate dezbate in viitorul interviu,ar fi mai cinstit sa vedem barna din ochii nostri decat paiul din ochiul vecinului.Intrebarea e ce facem , ce dam copilului de mancare , ce educatie ii dam , si fce se intampla acasa.GRESALA TOTALA A ROMANIILOR CA FILOZOFAM(VORBAREALA) MULTA si munca si atitudine lipsa cu desavarsire.Sa va auzim cu bine si cu autocritica .
marți, 27 decembrie 2011 la 11:41 am
Suntem saracii Europei din cauza comunismului si a bisericii ortodoxe.
Romanul vrea sa aiba bunastare materiala in aceasta viata, nu in vesniciile din capul vrajitorilor de popi.
Nu poti avea “suflet curat” si “standarde morale” daca-ti chiuie matele de foame.
Omul munceste pentru o casa sau masina si macar ramane cu ele. E o bucurie temporara, dar asta e fericirea prapaditului care a trait o viata in lipsuri.
Biserica ortodoxa primeste sute de milioane de euro din multe surse (bugetul Statului, enoriasi, subventii ascunse, etc.) si ce face cu ei? Ii toaca si ii imprastie in toate partile.
Biserica trebuie separata complet de Stat si trebuie sa traiasca doar din donatiile enoriasilor si afacerile proprii.
E de ajuns ca nu plateste impozite si e lasata in pace, nu trebuie sa mai primeasca si bani dela Stat.
marți, 03 ianuarie 2012 la 12:51 am
Frumos scris si cred ca si gindit. Dar sa se mai uite parintele asta care ne povatuieste si prin curtea Bisericii. Aproape toti popii popii din ziua de astazi sunt de o lacomie incredibila. Poate numai unii senatori si deputati si hotii din guvern se pot masura cu ei cind vine vorba de lacomie. Numai masini luxoase, bani si muieri viseaza. Poate ne vorbeste si de pacatele Episcopului de Tomis si ale altor capi ai bisericii care se lafaie in de toate si o tin tot intr-un dezmat. Ori ei au voie ? Imi pare rau se vorbesc asa de Craciun dar popii astia de astazi nu mai au nici Dumnezeu si nu mai au nimic comun cu biserica pe care au transformat-o in SRL de facut bani. Asa sa-i ajute Dumnezeu si pe mine sa ma ierte ca spun adevarul. S-au bagat pina si in politica – unde s-a mai pomenit asa ceva – si tin partea guvernului asta de nemernici din cauza caruia ajungem sa muncim prin lume ca la noi acasa nu mai avem loc de vinzatorii astia de tara. Poate in numarul viitor ne spune parintele Justin si din cauza cui am ajuns in situatia de a munci pe toate coclaurile pentru doi bani salariu. Dar popii lauda guvernul prin biserici asa cum mare parte din ei il laudau si pe Ceausescu. Statul si biserica sunt cele mai mari capuse ale neamului din pacate. E usor sa dai sfaturi cind ai burta plina. Nu prea am vazut popa flamind dar lacom si fara Dumnezeu da. Dau numai sfaturi. Eu sunt profund credincios dar nu mai pot vedea popi in fata ochilor. De fapt si Iisus i-a cam iubit ca si mine. Sa maierte putinii adevarati popi si calugari ce traiesc dupa invatatura lui Dumnezeu si care merita tot respectul. Din pacate astfel de oameni sunt din ce in ce mai putini.
joi, 26 ianuarie 2012 la 10:33 am
Voi nu aveti voie să ginditi. Popii gindesc pentru voi.
vineri, 27 ianuarie 2012 la 11:02 pm
Dumnezeu judeca pe fiecare om asa cum stie El.De asta sunt atatea probleme si suferinte.Nu se misca un fir de iarba fara dorinta Lui.El ne-a creat ,El ne judeca dupa faptele noastre.Nu e nimeni vinovat.Toti oamenii gresesc ,mai mult sau mai putin.Nu exista oameni fara greseli,indiferent de situatie.Gresesti numai gandind si deja ai facut o greseala.Dorinta lui Dumnezeu e in toate si planul Sau cu noi oamenii.Cei alesi sunt alesi de la inceputul lumii,iar cei care se cred alesi,s-ar putea sa nu fie alesi,la fel cum si cei care nu cred ca sunt alesi se pot lumina ca sa fie alesi.
joi, 02 februarie 2012 la 8:56 am
Spuiasa: “”"”Dumnezeu judeca pe fiecare om asa cum stie El. De asta sunt atatea probleme si suferinte.”"”"
Sa intelegem ca din cauza lui D.zeu, care judeca pe fiecare om asa cum stie El, sunt atatea probleme si suferinte.
Mai mariano, credinta este una, misticismul este alta. Doar prin cunoastere si cercetare vei ajunge sa-l cunosti pe dumnezeu . Deci cauta-l pe dumnezeu, invata despre El , si vei fi fericita. Oricum chiar daca esti proasta dumnezeu nu se supara pe tine, pentru ca in atotputernicia LUI, isi da seama caesti un rebut, rebut care se teme de EL
joi, 02 februarie 2012 la 9:13 am
Parinte, vorbesti frumos, te credem pe cuvant,insa da-ti barba jos ca sa nu mai arati ca Robinson Crusoe, lumineaza-ti fata cu sinceritate si deschidere spre oameni, nu te ascunde sub o masca care sa-l sperie pe om. Spala-te , parfumeaza-te, fii puterea exemplului, si vei fi credibil total. Lasa misterul de sub barba, sa iasa la lumina, renuntati la medieval, omul are nevoie de adevar, de puterea exemplului. Ce crezi ca face fratele unui un piedofil care tine conferinte despre violul copiilor, credeti ca este credibil?. Reformati biserica, care este compromisa total, pana in maduva ultimului slujbas. Sunteti sclavii banului , materialului si interesului meschin. Sunteti niste farisei, tipici cu ceea ce spunea Cristos. Cata asemanare si adevar contin cuvintele mantuitorului nostru. Barbile jos, hantiriile jos, invatati carte, ridicativa calitatea spiritului, fiti puterea exemplului, iar dupa aia mai discutam daca aveti dreptate au ba.
marți, 07 februarie 2012 la 1:37 pm
Foarte frumos,mai aveam nevoie si de asemenea interviuri,ne am intoxicat cu subiecte,de ce a mai facut,ce a mancat,cu cine,ce,unde s a mai etc,ce parlamentari etc.
Avem nevoie de mai multe astfel de interviuri.
Tineti-o tot asa.
miercuri, 08 februarie 2012 la 9:12 am
Da, foarte frumos pentru o poveste. Credinta intr-o zeitate, nu va face sa iubesc mai mult sau mai putin si nici sa gasesc 4 pagini pline cu oferte de munca. Nu toti cei care nu cred intr-o putere divina sunt rai, tampiti si nu iubesc. Sunt in mare parte cei mai realisti oameni si cei mai corecti. Nu te judeca si nici nu te pun sa le urmezi obiceiul.
Nu e cazul sa balacarim concetatenii nostri care isi rup oasele prin tari straine. Au plecat din disperare, altfel ar fi trebuit sa jefuiasca un popa dupa molifta, pentru o bucata de paine. Religie chioara si proasta.
joi, 09 februarie 2012 la 8:03 am
-Foarte frumos articolul ,iar celor ce vorbesc urat de parintele le spun sa le fie rusine ,in timp ce parintele facea ani grei de puscarii (torturi ) parintii lor erau comunistii care au ucis atatia fii ai acestui neam ,iar dupa lovitura de stat din 89 au avut mustrari de constiinta ,iar la Ortodoxie nu puteau veni din sentimentul de vina si atunci au trecut la secte sau au ramas in continuare inttr-o ura maladiva fata de Biserica Ortodoxa ,deci is si tradatori de neam si de credinta …acest neam are ~5000 de ani de la fiul lui Noe- Iafet -Tiras (tracii )si MAgog (scitii)…acesti oameni nu au ncio identitate …traiesc dar is morti !!!!Nu Ortodoxia a tinut tara asta pe loc ,nu Ortodoxia ne-a indobitocit ,ganditi-va ca numai sub turci am fost vreme de 500 de ani ,in Transilvania sub austro-ungari si din 45 pana acum ,in continuare sub comunisti(neo-comunisti) …prin aceasta tarisoara s-au perindat sute de popoare barbare de jefuitori,de criminali care o parte din ei au ramas si acum ataca TAra si Biserica Ortodoxa !
sâmbătă, 11 februarie 2012 la 10:32 pm
Un preot onorabil cu un camp energetic puternic,Un om luminat de slava Dumnezeiasca ,de Energia Universala pacat ca au ramas foarte putini chiar foarte putini preoti cum este dl Justin Parvu.
miercuri, 29 februarie 2012 la 12:52 pm
Aici de acord cu Gabi, lasand la o parte aspectul cleric/religios, intelegerea si omenia s-a pierdut si jos intre noi (cele foste 22 mil entitati), nu numai acolo…sus…in zona conducerii. Putin vinovati suntem fiecare…
duminică, 04 martie 2012 la 12:51 am
eu acum am citit articolul,sunt de acord mai ales cu fraza respectiva>>>la scoala trebuie introdusa atmosfera frumoasa care sa insufle copilului credinta in valoare, in modelele luminoase, in ideea patriotica. Daca nu vom reinvia patriotismul in scoli, in familie, daca nu vom readuce modelele frumoase, din istorie si din cultura romana, in mintea tinerilor, vom avea generatii din ce in ce mai straine de Romania>>
toti tindem sa vorbim de romania ca de o jungla, unde e patriotismul, ne resemnam si spunem deh asa e in romanica….nu asta e solutia..
romannia nu inseaman numai o masa de parlamentari hoti, si nu numai, romania e un pamant sfant in primul rand care a dat roade din toate punctele de vedere de.a lungul secolelor.
Eu spun cu fruntea sus ca sunt romanca desi unde traiesc romanii sunt vazuti ca tiganii..
ma simt norocoasa ca m.am nascut in romania
, ca am invat si mi.au fost dat valorile vietii acolo unde m.am nascut.
partea cu avorturile, in strainatate nu se fac multe avorturi ca in romania pentru sa iau regulat anticonceptionale, in toate tarile dezvoltate, fetele, femeile le iau cu sfintenei, in romania se merge pe calendar….
parintele are dreptate in ce spune, dar omul a fost dintotdeauna victima voita sau nevoita a indobitocirii datorita societatii.
eu ma intreb de ce exista intotdeauna raul care ne conduce, ma refer la politicieni, la conducatori in general, de ce nu exista un individ din partea binelui care se insufle si celorlati binele, educatia, respectul de cei din jur, corectitudinea, cultura, iubirea, dragostea in dumnezeu si in semeni ????
TREBUIE SA MAI ADAUG , CA TREABA CU ETALATUL MASINILOR SI AVUTIILOR SE INTAMPLA MAI ALES IN ROMANIA, SI IN TARILE DIN EST, VORBESC DIN EXPERIENTA CU CONTACT CU OAMENI DIN TOATA LUMEA, DE CE OARE ???
DUMNEZEU SE NE LUMINEZE MINTILE SI INIMILE SI NE TREZIM CA AVERILE FACUTE AICI NU LE LUAM CU NOI, ASA CA DC AM FI CEVA MAI UMANI SI MAI BUNI UNUL CU CELALAT POATE NE.AM PUTEA CASTIGA UN LOC IN PARADISUL VESNIC.
RESPECT PARINTELUI SI BINE AR FI CA SI ALTI REPREZENTANTI AI BISERICII SA II URMEZE EXEMPLUL DE INTELEPCIUNE, SA DEA JOS MASCA IPOCRIZIEI SI A INTERESLOR PROPRII..
SA INSUFLE SEMENILOR BINELE PRIN EXEMPLE PROPRII!!!
DUMNEZEU SA NE BINECUVANTEZE PE TOTI!
sâmbătă, 24 martie 2012 la 11:50 am
NU SUNT DEACORD IN MULTE PRIVINTE , PREOTII STIU DOAR SA CERSEASCA SI SA TRAIASCA PE MUNCA ALTUIA , NU AR TREBUI SA UITE PREOTII CA DE PE MUNCA CELOR DIN STRAINATATE , TRAIESC EI , PRIN PALATELE LOR MANASTIRESTI , SA NE MAI LESE CU VRAJEALA , CA BAT CAMPI DE POMANA , MUNCA NU E PT PREOTI , E PT PROSTII CARE II COTIZEAZA
sâmbătă, 24 martie 2012 la 12:10 pm
biblia e colectie de mituri.. povestile cu fat frumos sunt mai credibile .. apropo , am si eu o intrebare pt acest preot. In biblie scrie ca Adam a fost aruncat din Rai.. bun.. din coasta lui Adam i ”iesit” Eva !! Eva si Adam au conceput 2 copii , Abel SI Cain , bun… pai ce au facut copii sau culcat cu mama sa se imulteasca …incest…. apoi tot asa.. bun !! Adam are o singura grupa de sange , Eva are grupa de sange identica cu a lui Adam , pai e din coasta lui , nu? copii, au aceiasi grupa de sange ca a parintilor, , cum se face ca sunt 4 GRUPE DE SANGE ?? daca vreun preot poate raspunde , o sa cred in religie , daca nu stiu sa raspunda , sa se ascunda in fundul pamantului si sa nu mai minta!! minciuni totul e mare minciuna, si inca ceva il dolatrizati pe IISUS , DAR ATI UITAT CA PREOTII L-AU CRUCIFICAT . PAI DA !! IISUS aduce multi banii in portofele voastre , eu zic sa va fie rusine voi sunteti raul acestui pamant
duminică, 25 martie 2012 la 7:21 pm
Aeleden (liber, încă)
Da. Ce frumos! Comentăm aici ca nişte naivi, ca şi cum ar asculta cineva ce spunem noi şi ar schimba lumea după vorbele noastre. Băieţii ăştia cu blogul le mai pică şi lor în guşă nişte cenţi, unora le trece supărarea după ce îşi descarcă nervii şi spun vorbe grele la adresa preoţilor, dar cu toţii sunteţi pe lângă subiect. Răul nu vine singur, el s-a strecurat tiptil în toate structurile statului român, ca un virus viclean. Şi e uşor de înţeles ce reprezintă el. E de ajuns să observaţi că Iliescu este evreu, Constantinescu evreu, Băsescu este evreu, primul ministru actual e evreu, Mugur Isărescu e evreu, Andreuţa Esca e evreică şi tot aşa…
Pe mâinile cui a încăput România noastră? Ce intenţii or avea aceşti reprezentanţi ai „poporului ales”, pe care preoţimea îi cântă prin biserici, de ne trimit un milion de bătrâni din Israel la noi în ţară, să-i dădăcim? Pune-ţi în balanţă sărăcirea şi distrugerea programată a României, îndatorarea la băncile evreieşti şi veţi înţelege mai multe… dar oricum e zadarnic pentru că două generaţii de aici înainte vom fi slugi la străini pentru a plăti datoriile acumulate. Şi dacă nişte guvernanţi au creat aceste condiţii, punând România la mezat, nu sunt ei nişte trădători?
Vedeţi voi cum stau lucrurile? Şi să mai spună cineva că nu există conspiraţie şi război ascuns!
marți, 03 aprilie 2012 la 8:39 am
E foarte ok articolul si am doar un singur comentariu de facut pentru toti cei care vorbesc urat la adresa parintelui Parvu…ati fost careva la manastirea Petru Voda sa vedeti cum se roaga Parintele si calugarii care traiesc acolo??? Si locuiesc in chilii cu strictul necesar.Si credeti-ma ca nu este nici o urma de masini straine si altele…Asa ca nu mai tot vorbiti aiurea fara cunostinta de cauza.Nu este padure fara uscaturi,evident,dar nici cei care comenteaza degeaba nu cred ca sunt crestini model incat sa fie in masura…
sâmbătă, 21 aprilie 2012 la 8:16 am
ce a făcut represia religioasă din om?
se ia din pensii, se ia din salarii, dar din salariile, subvențiile colosale (potrivit legii 489/2006) preoților nu se ia nimeni, tot omul e de vină că își caută un trai decent.
Doar preoții au dreptul la un lux nemeritat, cel care muncește nu are dreptul la un lux prea bine meritat, pentru că nu mai are timp să cotizeze la excrocul preot.
marți, 01 mai 2012 la 9:37 pm
Ok, mi-a placut, exista mult adevar in cele spuse de parintele justin, pacat ca generalizeaza, plus ca nu prea are habar de cultura occidentala. In germania sau marea britanie nu o sa intalnesti un om de conditie medie sa detina un BMW, doar daca este roman. In occident (duminica) gasesti bisericile pline de oameni care se duc acolo sa se roage. Bisericile romanilor la fel, dar nu pentru rugaciuni ci altele… Ok, nu generalizez, nu toti. Sunt cazuri in Romania cand femei au ignorat sfatul medicului de a face avort, deoarece aveau probleme, au ascultat sfatul preotului si au murit, Ok avortul este imoral, cine face un avort in occident? Doar o anumita clasa sociala, de fapt ca si la noi de altfel, sa ne aducem aminte ca ceausescu a interzis avorturile, asta nu inseamna ca a fost un bun crestin. Sunt multi romani de calitate in occident, care duc o viata decenta si pioasa, sunt multi si aceia despre care vorbeste parintele justin dar HEI! Iarasi generalizam… Numai eu stiu 6 biserici ortodoxe romanesti in londra la care romanii se duc pe jos sau folosec mijloace de transport. Judecam felul de a fi al romanului, haideti sa nu o mai facem, de aceea suntem judecati gresit de altii, haideti sa ne mandrim cu faptul ca suntem romani, avem multe de aratat in afara de gonoaie. Cunosc aici un fost preot in romania care este instalator… nu ii este rusine cu asta, are o familie superba (trei copii), in schimb nu a putut sa profeseze “meseria” de preot in Romania. De ce? nu avrut sa faca parte din sistemul corupt al bisericii romane parinte justin. Este mult mai sarac material decat putea fi ca preot in romania, de ce a ales acest drum? poate ne poate raspunde parintele justin. Oamenii sunt la fel pe lumea asta indiferent de unde vin, sistemele sunt intradevar mai bune sau mai rele, lasati-ma sa cred ca lumea devine din ce in ce mai buna, nu mai incercati sa faceti oamenii sa creada ca traiesc intr-o lume pierduta, aratatile copiilor nostri ca suntem demn de urmat, romani, italieni, spanioli, englezi ce conteaza? Familia domnului Isus au fost imigranti…. Ar trebui sa-i urmam invataturile si sa ne iubim indiferent de unde ne tragem, sa ne oprim din a judeca pe ceilalti, sa ne oprim din a generaliza…. Apropo parinte justin, ar trebui sa fiti invatatori nu judecatori, dar vai… am inceput sa generalizez.