Sarea provoacă demenţa: O linguriţă de sare pe zi creşte riscul apariţiei bolii Alzheimer

Sarea provoacă demenţa: O linguriţă de sare pe zi creşte riscul apariţiei bolii Alzheimer

- Prea multa sare poate dauna atat creierului cat si inimii, avertizeaza medicii, iar Daily Mail prezinta in editia de joi (25 august 2011) studiul realizat de o echipa de cercetatori de la Universitatea din Toronto, Canada.

Persoanele in varsta care au o alimentatie bogata in saruri si fac putina miscare sufera de un declin mental mult mai rapid decat cei care sunt mai prudenti in legatura cu ceea ce mananca, a concluzionat studiul.

Studiul sugereaza ca, faptul cel mai ingrijorator este acela ca o lingurita de sare pe zi este destul pentru a afecta mintea si sa creasca riscul aparitiei bolii Alzheimer.

Pericolul sarurilor pentru inima e cunoscut, dar cel mai recent studiu este primul in care sarea este legata de deteriorarea sanatatii creierului la persoanele in varsta.

Echipa canadiana a urmarit consumul de sare si nivelul activitatii fizice a 1262 de barbati si femei sanatoase cu varste cuprinse intre 67 si 84 de ani pe o perioada de trei ani.

Oamenii de stiinta au evaluat sanatatea mentala a participantilor la inceputul studiului si o data pe an pe toata perioada acestuia, folosind o serie de teste utilizate in mod obisnuit la diagnosticarea bolii Alzheimer.

Doctor Alexandra Fiocco, de la Universitatea din Toronto, spune ca “rezultatele studiului au demonstrat ca o alimentatie bogata in sodiu, combinata cu putin miscare, a fost in special, in detrimentul performantei cognitive a adultilor in varsta”.

“Vestea buna este ca persoanele sedentare nu au aratat o involutie cognitiva pe perioada de trei ani in care au fost monitorizati, daca au avut o alimentatie saraca in sodiu”. Un nivel ridicat de consum a fost stabilit la tot ce este mai mult 3.090 mg de sodiu pur pe zi, adica o lingurita de sare pe zi.

Acesta este echivalentul a 15 pungi de chipsuri, trei si jumatate de hamburgeri sau aproape doua mic-dejunuri englezesti.

Cercetatorii declara ca aceasta descoperire a legaturii intre sare si diminuarea fortei creierului poate ajuta oamenii sa imbatraneasca sanatos.

Scopul acestui studiu conform autorilor este acela de a invata tinerii ca sedentarismul in fata televizorului si consumul de chipsuri este foarte daunator organismului, si totodata aceasta analiza este “un punct important pentru alimentatie”. “Trebuie sa mancam mai multe fructe proaspete si legume si sa stam cat mai departe de alimentele prelucrate”.

Se pare ca persoanele care reduc sarea in alimentatia lor la aproximativ 3 g pe zi – echivalentula 6 felii de paine – diminueaza astfel cu un sfert riscul la boli cardiovasculare.

Copii intre unu si trei ani nu ar trebui sa manance mai mult de 2 g pe zi, cei intre patru si sase ani 3 g pe zi, iar pentru cei intre sapte si zece ani 5g pe zi.  Expertii concluzioneaza ca unul din cinci atacuri cerebrale si atacuri de cord pot fi prevenite daca am manca doar o treime dintr-o lingurita de sare pe zi.

 

Publicitate

 

1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele (1 voturi, media: 5,00 din 5)
Loading ... Loading ...
Trimite prin email Trimite prin email

Comentează acest articol

*

NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul financiarul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.