Căpşunile protejează stomacul de efectele alcoolului

Căpşunile protejează stomacul de efectele alcoolului

- Căpşunile reduc daunele pe care le poate cauza alcoolul mucoasei stomacale, dezvăluie cercetătorii europeni concluziile la care au ajuns în urma unui experiment realizat pe şoareci. Se pare că efectele pozitive ale căpşunilor se datorează capacităţii lor antioxidante, relatează medicalxpress.com.

O echipă de cercetători italieni, sârbi şi spanioli a confirmat efectul protector pe care căpşunile îl au asupra stomacului mamiferelor afectat de alcool. Oamenii de ştiinţă au dat şoarecilor de laborator etanol (alcool etilic) şi, potrivit studiului publicat în revista „Plus One”, în acest fel au demonstrat că mucoasa stomacului celor care au mâncat înainte extract de căpşuni a fost mai puţin afectată de alcool.

Sara Tulipani, cercetătoare la Universitatea din Barcelona şi co-autoare al acestui studiu, explică că „efectele pozitive ale căpşunilor nu se datorează doar capacităţii lor antioxidante şi a conţinutului bogat în compuşi fenolici (antociani), dar şi faptului că acestea activează apărarea şi enzimele antioxidante din organismul nostru”.

Concluziile studiului spun că o dietă bogată în căpşuni poate avea un efect benefic atunci când vine vorba de prevenire împotriva afecţiunilor gastrice care sunt legate de generarea de radicali liberi sau a altor specii reactive de oxigen. Acest fruct poate încetini formarea ulcerului gastric la oameni.

Gastrita sau inflamarea mucoasei stomacului este legată de consumul de alcool, dar poate fi cauzată şi de către infecţii virale sau de medicaţie cu antiinflamatorii nonsteroidale, precum aspirina, sau de tratamentul folosit pentru a trata bacteria Helicobacter pylori, vinovată de inflamarea mucoasei stomacului şi a duodenului.

Maurizio Battino, coordonator al grupului de cercetare de la Univesitatea Politehnică Marche, sugerează ca „în aceste cazuri, consumul de căpşuni în timpul sau după patologia bolii poate diminua deteriorarea mucoasei stomacale”.

Echipa de cercetare a descoperit mai puţine ulceraţii în stomacul şoarecilor care au mâncat extract de căpşuni (40 de miligrame pe zi la un kilogram din greutate) timp de 10 zile înainte să li se dea alcool.

Battino subliniază faptul că „acest studiu nu a fost conceput pentru a găsi o modalitate de a atenua efectele care ne îmbată ci mai degrabă ca o modalitate de a descoperi molecule în membrana stomacului care să ne protejeze împotriva efectelor dăunătoare cauzate de agenţi diferiţi”.

Tratamentele pentru ulcer şi alte patologii gastrice au nevoie de noi medicamente de protecţie cu proprietăţi antioxidante. Compuşii găsiţi în căpşuni ar putea fi soluţia la această problemă.

 

Foto: John Wardell, medicalxpress.com

 

 

Publicitate

 

1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele (Ne-evaluat încă)
Loading ... Loading ...
Trimite prin email Trimite prin email

Comentează acest articol

*

NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul financiarul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.