Rolul vitaminei D în prevenirea cancerului nu este confirmat

Rolul vitaminei D în prevenirea cancerului nu este confirmat
Prescrierea de vitamina D, alături de un supliment de calciu pentru fixare, poate reduce cu până la 11% riscul de a suferi o fractură, însă nu există suficiente date care să confirme că ar juca un rol şi în prevenirea îmbolnăvirilor de cancer, conform autorilor unui nou studiu, transmite marţi LiveScience.com.
Persoanele care au luat suplimente alimentare de vitamina D şi calciu întâmpină un risc cu 11% mai mic de a suferi fracturi ale oaselor, prin comparaţie cu persoanele care nu iau astfel de suplimente, conform autorilor studiului.

În cazul persoanelor în vârstă care au primit vitamina D şi calciu s-a înregistrat o limitare a riscului de fractură de până la 30%, conform unuia dintre co-autorii studiului, Mei Chung, epidemiolog nutriţionist. Acest studiu a fost soicitat de către U.S. Preventive Services Task Force.

În ceea ce priveşte posibilul rol al vitaminei D în prevenirea îmbolnăvirilor de cancer, “nu dispunem deocamdată de informaţii suficient de concludente”, a precizat Chung.

Vitamina D este produsă în piele după expunerea la lumina ultravioletă B, din sursele solare sau artificiale şi apare în mod natural într-o gamă redusă de alimente.

 

Publicitate

 

1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele (Ne-evaluat încă)
Loading ... Loading ...
Trimite prin email Trimite prin email

Comentează acest articol

*

NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul financiarul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.