Studiu: Băuturile îndulcite ar trebui interzise celor sub 17 ani

Studiu: Băuturile îndulcite ar trebui interzise celor sub 17 ani

Se pare că zahărul este tot atât de periculos pentru sănătate ca fumatul sau alcoolul. Potrivit unui studiu apărut în revista Nature, citat de 7sur7.be, consumul excesiv de zahăr ar favoriza apariţia unor boli netransmisibile ca hipertensiunea, diabetul sau cancerul.

În ultimii 50 de ani, consumul de zahăr s-a triplat. Cei trei autori ai studiului apreciază că situaţia este atât de gravă încât ar fi bine să se ia în considerare o restrângere legală a zahărului, aşa ca în cazul alcoolului şi al ţigărilor.

Robert Lustig, Laura Schmidt şi Claire Brindis incriminează îndeosebi alimentele prelucrate şi preparate, precum şi băuturile gazoase şi îndulcite. Pentru a reduce consumul de zahăr al populaţiei, oamenii de ştiinţă propun taxarea băuturilor şi alimentelor care conţin zahăr adăugat, micşorarea numărului de fast-food-uri sau restrângerea vânzării de produse prea dulci în afara orelor de curs. Ei preconizează o măsură încă şi mai drastică: interzicerea vânzării de băuturi îndulcite celor sub 17 ani.

 

Publicitate

 

1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele (Ne-evaluat încă)
Loading ... Loading ...
Trimite prin email Trimite prin email

Comentează acest articol

*

NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul financiarul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.