Cum poţi fi păcălit atunci când cumperi o baterie auto? – o şoferiţă s-a trezit cu o baterie Varta care „nu ţine curentul”!

– Un importator din Piatra Neamţ şi un comerciant din Roman au fost reclamaţi, astăzi, 20  februarie, la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor, după ce şi-au bătut joc de un cumpărător care, deşi avea bateria auto Varta în perioada de garanţie, nu a mai putut porni maşina– După mai multe peripeţii cu căratul bateriei în apartament peste noapte, cu certificate că bateria este ba în stare bună de funcţionare, ba defectă, firma „Pascom“ SRL Roman a substituit bateria cumpărătorului nemulţumit cu alta având o bornă crestată, pentru a refuza să schimbe produsul

 

Gerul a scos la suprafaţă modul în care poţi fi păcălit atunci când cumperi o baterie auto sau când vrei să beneficiezi de garanţia acesteia, chiar dacă e vorba de nume de firme mari.

„Acces Auto Trading“ SRL Piatra Neamţ (J27/6/2010, CUI 26377099), importator de baterii auto Varta, şi „Pascom“ SRL Roman (J27/730/1993, CUI 3931062) au fost reclamate la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor din cauza modului în care au tratat un client căruia i-a „murit“ bateria auto.

Olimpia Ramona Percă, din Roman, a cumpărat, la 12.11.2011, o baterie auto marca Varta şi a primit un certificat de garanţie pentru perioada de doi ani.

Numai că după circa 3 luni a rămas cu maşina în drum şi, mai mult, a fost nevoită să facă numeroase cheltuieli suplimentare, din cauză că bateria i s-a defectat, iar comerciantul a refuzat să îi asigure garanţia promisă.

„Am achiziţionat, la data de 12.11.2011, de la magazinul vânzătoarei SC «Pascom» SRL Roman, situat în Roman, str. N. Titulescu, bl. 4 parter (situat lângă Hotelul Roman) o baterie auto VARTA de 60 AH pentru autoturismul proprietate personală. Pentru produsul achiziţionat am plătit suma de 298 lei şi am primit certificatul de garanţie pentru acumulatori auto Varta, ştampilat de către importatorul autorizat, SC «Acces Auto Trading» SRL Piatra Neamţ, societate cu sediul în Piatra Neamţ, str. Bistriţei, nr. 16“, îşi începe plângerea cumpărătorul nemulţumit.

Problemele au început la data de 03.02.2012. „La întoarcerea de la serviciu, am fost nevoită să îmi las maşina în parcarea fabricii, întrucât, încercând să pornesc maşina, nu am reuşit, bateria neavând suficient curent în ea. Am pornit-o abia a doua zi, ajutată de tatăl meu, care mi-a dat curent de la maşina lui, cu două cabluri. Câteva zile mai târziu, pe 08.02.2012, la plecarea de acasă către serviciu, am constatat din nou că bateria mea cea nouă nu funcţionează şi nu are curent suficient în ea“, relatează romaşcanca.

Din momentul în care a înţeles că bateria cumpărată în urmă cu trei luni nu îi mai asigură funcţionarea autoturismului, familia cumpărătorului a trecut printr-un adevărat război de uzură a nervilor.

„L-am rugat pe tatăl meu să se ocupe de această problemă, sens în care acesta a luat bateria de pe maşina mea rămasă acasă şi a dus-o la magazin. După discuţiile avute cu vânzătoarea, tata a trebuit să meargă şi la PFA Bogza, care asigura garanţia. În final, tata a lăsat bateria la magazin, împreună cu certificatul de garanţie şi a primit o baterie «tampon» în schimb, cu care să îmi fac treaba până la rezolvarea situaţiei intervenite.

În aceeaşi după-amiază, după ora 17:00, am fost sunată de vânzătoarea de la magazin, care mi-a spus că pot trece să îmi iau bateria înapoi întrucât au fost cei de la Piatra, au testat-o, este bună şi nu are de ce să mi-o schimbe. La protestele şi neîncrederea mea, aceasta mi-a reproşat că «stăm de vorbă pe minutele firmei» şi că, în condiţiile în care cei de la «Acces Auto Trading» i-au spus că bateria este bună, trebuie să mi-o dea înapoi aşa cum se află.

După ce am luat-o şi am lăsat bateria tampon, am fost trimisă la PFA Bogza pentru a mi se ştampila certificatul de garanţie, la care s-a ataşat o hârtiuţă conţinând un aşa-zis «test-report». Însă între acest test şi bateria primită nu se poate stabili vreo legătură, vreo dată a efectuării etc. Dl Bogza a verificat din nou maşina cu privire la circuite, alternator şi aprindere şi ne-a recomandat ca, oricât de incomod ni s-ar părea, să luăm bateria în casă peste noapte, pentru a putea porni cu ea caldă, dimineaţa. Aşa am făcut, numai că, spre surprinderea noastră, din nou, dimineaţă, cu bateria coborâtă din casă, maşina nu a mai pornit, bateria neavând din nou curent.

În data de 11.02.2012, după noi măsurători şi verificări, dl. Bogza a ajuns la concluzia că bateria este defectă şi că nu ţine curentul, lucru pe care l-a înscris în certificatul de garanţie şi, punând ştampila, ne-a recomandat să mergem la magazin să solicităm schimbarea bateriei.

Pentru asta, întrucât noi eram la serviciu, l-am trimis luni din nou pe tatăl meu cu bateria la magazin şi cu certificatul de garanţie care conţinea menţiunea asupra defecţiunii, rugându-l să îi ceară vânzătoarei schimbarea bateriei cu una nouă şi bună. Şi, dacă este posibil, să ni se ofere o altă marcă de baterie, chiar dacă trebuie să achităm vreo diferenţă de preţ, întrucât experienţa cu marca Varta ne făcuse neîncrezători în acel produs.

Tata însă a avut parte de vociferări din partea vânzătoarei, care iniţial nu s-a arătat de acord cu cererea noastră perfect justificată şi a refuzat înlocuirea produsului defect, dar care, ulterior, văzând că tata este hotărât şi că nu are de gând să cedeze, s-a arătat înduplecată şi de acord să ne ofere o baterie marca Bosch. Întrucât nu avea pe stoc însă, la acel moment, astfel de baterii, i-a dat tatălui meu înapoi bateria-tampon pe care am mai avut-o, spunându-i că mă va suna pe mine imediat ce va primi marfă.

Numai că săptămâna a trecut fără ca eu să primesc vreun telefon şi, întrucât ne-am săturat să tot urcăm bateria aceea tampon în casă seara şi să o coborâm dimineaţa înapoi în portbagaj, sâmbătă 18.02.2012 ne-am dus la magazin să vedem când vom putea să ne cumpărăm bateria Bosch despre care conveniserăm cu magazinul.

Spre marea noastră surprindere, vânzătoarea ne-a pus în faţă un proces-verbal încheiat de cei de la «Acces Auto Trading» SRL Piatra Neamţ, încheiat în 17.02.2012, după şase zile de la constatarea defecţiunii de către dl Bogza şi, la fel, fără a se putea face legătura între bateria noastră şi acel test, prin care bateria noastră era declarată bună, numai că noi nu mai aveam garanţie la ea întrucât ar fi avut «borna minus mutilată»!!!

Aşadar, pe certificatul de garanţie, la 11.02.2012, bateria este defectă, iar 6 zile mai târziu, este din nou bună, numai că ni se ia garanţia, pentru că am fi mutilat una din borne!!!

Varianta propusă de vânzătoare pentru încheierea litigiului era aceea de a păstra bateria-tampon ori să ne luăm înapoi bateria aceea, cu borna crestată! Dincolo de faptul că bateria arătată avea, într-adevăr, o bornă cu două crestături adânci în ea (pe care nici unul dintre noi nu le făcuse, însă), acuzele vânzătoarei şi întrebarea ei că «ce i-aţi făcut, ce aţi pus pe ea, cu ce aţi crestat-o?» ni s-a părut o adevărată insultă, câtă vreme nu am crestat nici unul dintre noi acea bornă (operaţiune care ni s-ar părea, dealtfel, lipsită de noimă din partea noastră, şi de orice scop final).

În plus, ni s-a părut că aceea nici măcar nu era bateria noastră, aceasta pe care eram invitaţi să o luăm fiind mai prăfuită, mai uzată decât cea pe care o avuseserăm noi, fie doar şi după aspectul etichetelor de pe ea. Am refuzat să luăm acel produs şi am sunat la OPC Neamţ“, îşi încheie lunga poveste Olimpia Ramona Percă.

Pe parcursul zilelor în care a încercat să beneficieze de garanţie, cumpărătorul a aflat că renumele comercianţilor şi chiar al firmei „Varta“ este în suferinţă în zona în care acţionează respectivii, dovadă fiind că două persoane care asigurau reparaţiile şi garanţiile au reziliat contractul, din cauza neseriozităţii cu care erau trataţi clienţii.

„La cumpărare, mi s-a specificat de la magazin faptul că, pentru a primi garanţia de 2 ani, trebuia ca, în termen de maxim 5 zile de la data cumpărării, să mă prezint la PFA Zamfir Costel, la Atelierul de Reparaţii Electrice Auto al acestuia, care asigura la acea dată service-ul şi garanţia pentru astfel de produse Varta în municipiu, ceea ce am şi făcut la data de 16.11.2011.

Mi-au fost verificate atât autoturismul, cât şi bateria, în sarcină şi în repaus, după care mi-a fost aplicată ştampila de conformitate pe certificatul de garanţie. Când am constatat că bateria nu mai asigură curentul necesar pornirii maşinii, l-am sunat pe dl. Zamfir pentru a-i relata cele petrecute, dar acesta mi-a spus că în situaţia mea au mai fost şi alte persoane şi că, sătul să-şi descarce lumea nervii pe el, începând cu 01.02.2012 a reziliat contractul cu cei de la Varta, din cauza refuzului nejustificat al acestora de a schimba baterii defecte şi aflate în garanţie.

Tot dl Zamfir m-a înştiinţat că service-ul şi garanţia pentru acumulatorii Varta au fost preluate la Roman de PFA Bogza Eugeniu. După câteva zile în care dl. Bogza s-a ocupat de cazul meu, acesta mi-a spus că şi el a reziliat contractul cu cei de la Varta, întrucât, fiind multe persoane în situaţia noastră, cu baterii defecte în termenul de garanţie, a observat şi el, asemeni dlui Zamfir, refuzul nejustificat al acestora de a le înlocui, motiv pentru care a sistat şi el colaborarea cu ei“, a precizat Olimpia Ramona Percă.

  • Share on Tumblr

57 comments

Get RSS Feed
  1. TE TREC FIORII!

    CAM ASTA SPUNE CEVA DE SERIOZITATEA FIRMELOR ROMANESTI, SI MAJORITATEA ‘SPECIALISTILOR’ CE-I AVEM(VEZI SI CAZUL DE LA SIGHRTUL MARMATIEI!)IN TARA NOASTRA. O SFATUIESC PE D-NA PERCA SA-I DEA IN JUDECATA PE PASCOM SRL ROMAN, DAR SI PE VARTA; IN FELUL ASTA SE VOR ARANJA EI, SIGUR UNUL DIN EI VA FI GASIT VINOVAT. DUPA CITIREA ACESTUI ARTICOL M-AM DECIS ‘SA DAU SFOARA IN TARA’ PRIVITOR LA ACUMULATORII VARTA. PERSONAL FOLOSESC AC DELCO SI NICIODATA, DAR NICIODATA NU AM AVUT PROBLEME(SI AM AVUT CEVA MASINI)……HUA SNAPANILOR!…HUA PASCOM SRL ROMAN!

  2. Ilica Flavius

    Eu mi-am cumparat o Varta de 74 Amperi de o luna si sunt foarte multumit de ea, conteaza foarte mult si firma de la care o cumperi.Sa nu stea de 2-3 ani in magazin, conditiile in care a fost tinuta etc…Sa vedem in timp…

  3. Andrei

    de ce am eu senzatia ca este un articol plătit ?!? De ce am senzatia ca marii distribuitori doresc de fapt , uciderea concurentei ??? In acest articol se vorbește de fapt despre unul dintre distribuitorii bateriilor Varta si nu despre magazinasul din colț care vinde aceste baterii. Sunt tare curios sa vad dacă veți publica si punctul meu de vedere…

  4. bancher

    Eu o cred pe d-ra Perca, pt ca si colegi de-ai mei de la serviciu s-au teputi cu bateriile Varta si Bosch (in Bucuresti, si nu in Roman).
    Au avut fix aceiasi problema: masina nu mai pornea dimineta. S-au intors la reprezentanta Varta, si le-au cerut o grmada de documente ca sa le dea banii inapoi : factura, certificat garantie, factura service care a montat bateria, copie dupa certificatul RAR de autorizare a service-ului care a montat bateria (desi era vorba de reprezentanta Renault), etc.
    deci sunt destui care s-au tepuit cu Varta/Bosch.

  5. ionut

    lucrez la service-ul reprezentantei marcii autohtone, comercializam de citva ani bateriile noastre romanesti ROMBAT , cu retur in garantie care tinde spre zero asa ca va recomand cu incredere marca noastra de baterii ROMBAT
    MENTIUNE: ATENTIE DE LA CINE CUMPARATI!!! MARCA POATE FI FOARTE BUNA INSA DACA ACEA BATERIE A STAT PE RAFTUL COMERCIANTULUI FFFFFFOARTE MULT TIMP, O CUMPARATI DEJA DESCARCATA CU SANSE MICI DE A VA SATISFACE CERINTELE

  6. Banel

    Eu am avut o baterie Varta, vreo 5 ani, si nu am avut nici o problema! Iarna trecuta am vandut masina si nu mai stiu ce sa intamplat cu ea. Acum am pe noua masina una Rombat, care merge f. bine. Depinde de unde cumparati acumulatori!

  7. Alexx

    Problema este la comerciant. Bateriile sunt bune daca sunt fabricate in acelasi an. La noi… sunt aduse baterii care au deja o vechime de 3 ani. In general o baterie se tine la vanzare maxim 1 ani, apoi (daca nu se vinde) o vand cu un pret mult mai mic la diferite firme care le aduc pe la noi. Aici le schimba data fabricatiei si… rezultatele le cunoasteti.

  8. maria

    buna ziua. nu stiu cum sa va spun, dar cred ca doamna care si-a spus propia experienta cu bateria varta are perfecta deptate si nu cred ca este o poveste spusa aiuria, deoarece si eu sunt in aceeasi situatie cu baterie luata de la rombat din magazinul firmei rombat. eu pe masina am avut baterie varta din fabrica iar masina mea are 10 ani si acea baterie nu era schimbata, era din fabrica pe masina, dupa 3 ani ce am achizitionat masina s-a descarcat intr-un final si aceea baterie si fiind toamna tarziu am decis sa ma duc sa cumpar o baterie de la cei de la rombat fiind mai ieftine si pentru ca pe vechea masina am avut tot rombat si nu am avut probleme, insa acum nu am nimerit bine. in noiembrie am luat bateria iar in martie m-am trezit ca masina nu mai porneste, am testat masina la electriceam sa vad daca am consumatori necunoscuti, dar masina este in buna regula, deci bateria este defecta.am fost la rombat service, la garantii si mi-au pus-o la incarcat 12 ore, si mi-au dat-o inapoi, dupa cateva zile aceeasi problema…ma duc la ei si am ajuns la tot felul de discutii, deoarece ei au zis ca eu sunt de vina si ca am consumatori necunoscutio la masina si masina mi-ar descarca bateria, iar ei ar trebuie sa imi anuleze garantia pentru ca in garantie scrie ca eu sunt obligata sa tin bateria in permanenta incarcata 75% tot timpul. ABSURD!!!! cum sa tin eu bateria aceea incarcata daca nu sta ea incarcata? asta insemnand sa o tin pe statie de incarcata tot timpul ca sa nu imi anuleze garantia? eu nu pot merge intr-o vacanta o saptamana fata masina pentru ca vin acasa si mi bateria descarcata? eu zis ca toti cumparatorii au drepturi si trebuie sa ne facem dreptate si sa ne luptam pana ni se face dreptate. asa nu se poate !in septembrie mi-a fost stricata masina, iar mecanicul findu-mi in luna de miere, am tinut masina in garaj m-am gandit sa i-au bornele jos de pe baterie ca sa vad si altfel daca masina mea e problema, dupa trei zile am pus bornele iar bateria descarcata complet, deci nu masina era de vina! tata a lucrat 9 ani la rombat si a fost el insusi sa rezolve problema cu bateria prin cunoastintele care le are prin fabrica, nici asa nu s-a putut, deoarece spun ca bateria este foarte buna, daca e asa buna de ce se descarca???????? si uite cum timpul trece si garantia se termina. si tu esti nevoit sa cumperi alta….astazi vreau sa ma duc la opc sa formulez o plangere in legatura cu aceasta problema, nu pird nimic daca incerc, pentru ca e strigator la cer sa ma trezesc in fiecare noapte, fiind iarna si frig, sa dau o cheie la masina sa o las putin sa mearga pentru a-mi putea sa mi-o pornesc a doua zi. numai bine!

  9. francu

    am cumparat obaterie varta black 70ah iar dupa 9 luni a murit,seria de fabricatie este formata decat din 6 cifre, din care nu reiese anul tara.Baterie achizitionata de la Praktiker,baterie contra facuta

  10. Adrian

    Am cumparat anul trecut, in luna mai, de la o firma din Bacau, o baterie Varta Blue Dymamics de 74 amperi. Toata iarna mi-a facut probleme, iar acum, ajuns la capatul rabdarii, satul sa o tot plimb sa o incarc (am dat si o caruta de bani pe un incarcator inteligent), am decis sa o schimb. Din pacate, am avut incredere oarba in brandul Varta si nu am pastrat garantia. Am inteles ca Varta sau Bosch nu mai este indicat sa iau, pentru ca nu mai sunt nici pe departe ce au fost. Aceasta parere este tot mai raspandita. Cred ca o sa ma orientez spre ceva romanesc, dar, oricum ar fi, de acesta data o sa pastrez garantia.

  11. Adrian

    Revin cu precizarea – in caz ca intereseaza pe cineva – ca seria bateriei Varta este 574 012 068 / 3132, iar intr-un colt este trecut si 533 338 IN. Pe eticheta scrie ca e fabricata in februarie 2012, deci era destul de proaspata la data cumpararii. RUSINE VARTA!

  12. liviu

    aceeasi priblema cu varta ….110A 920 la pornire pusa pe masina care nu face probleme sa descarce sau sa nu incarce ….de noua a fost cu problema avea acidul scazut in ea 1,25 1,24 deci prost …am zis ca poate e stata si isi v a reveni ,nimic din ce in ce mai prost,fac o paranteza si va jur ca este a doua,prima m a tinut un an jumate tot varta identica si sa incep:.. ca, am dat vina pe masina,cu care am fost la sevice sa o verific,insa nu avea masina nimic …..deci am dat vina pe baterie si am zis ca a fost sa fie binenteles ca am cumparat alta ca un prost,ca de e varta si pe masina a venit echipare originala,asa ca asta a tinut 1 luna fabricata in 2012 luna 9 …cumparat de mine 2013 luna 2.NU MAI CUMPARATI VARTA CREDETI MA CA NU MINT SI NU AM NICI UN ITERES SA SCRIU AIUREA ESTE DOAR NUMELE DE EA …masina este benzinar bmw e 60.

  13. Dragos

    Recomand cu caldura bateriile Fulmen, am pe Renault Megane de sase ani si merge perfect, am avut Varta la motocicleta si sunt foarte dezamagit, mai am si la Trabant tot Fulmen dar numai de patru ani si merge perfect, am avut Rombat pe Tico si pot spune ca sunt foarte proaste, acum pe Tico am Bosch si deocamdata sunt multumit.

  14. arthur

    Caderile la baterii sant intre 3 si 7 la suta la toti producatorii de baterii,faptul ca va aflati printrea acestia e pur ghinion.Cei care se ocupa de baterii au datoria sa rezolve aceste probleme cand apar.Eu le vand pe toate cele mentionate de voi si la toate sant caderi,toata chestia este sa se rezolve.Sa stiti ca 80 la suta din cei care au reclamatii la baterii nu au dreptate,au probleme la masini.Toata lumea spune ca masina lui e perfecta dar nu e asa.Va sfatuiesc sa va achizitionati bateria de la unitati specializate,unde va monteaza bateria,verifica incarcarea,consumatorii si tot la ei mergeti daca aveti probleme pe perioada garantiei.

  15. cornel

    Am cumparat Varta Silver cea mai cea care dupa citeva luni la primul frig sub sase grade minus m-a lasat in pana M-a rezolvat servisul cu alta la schimb si ..temperatura care a crescut In toamna la primul frigusor istoria se repeta si refac drumul la furnizor care imi comunica senin ca desi bateria era inca in garantie(2 ani) deoarece nu m-am prezentat din 6 in sase luni la verificare CONTRA COST am pierdut garantia Firma EKATRUST din Ploiesti incearca prin aceasta obligatie impusa utilizatorului sa te duci la ei pe banii tai sa te verifice la sase luni Majoritatea utilizatorilor nu stiu (ca nu citesc) sau uita sau nu sunt cu masina in tara si pierd legal?????dreptul la garantie Rusine pentru firma,pentru marfa proasta si ATENTIE la ce scrie in certificat

  16. Sunt de acord ca bateriile Varta sunt cele

    mai slabe.am avut si eu o experienta cu o baterie
    Varta care s-a descarcatdupa 6 luni si desi era in garantie cei de la aceasta firma si-au batut joc.RUSINE VARTA

  17. Bogdan83Vn

    Citind acest articol încep sa cred ca făcut o alegere foarte nepotrivită prin a-mi monta Varta silver dinamic 74 AH pe masina. La exact 2 ani si 1 luna bateria m-a lasat si nu am mai reusit sa pornesc masina. Acum ea nu mai este in garanție și probabil voi fi nevoit sa cumpar alta…

  18. Dan

    Eu am schimbat mai multe baterii in decursul vremi.
    Am avut rombat, caranda, si alte marci.Toate au tinut mai bine de 3 ani. Cel mai mult m-a dezamagit o baterie VARTA silver pe pentru Tico care m-a tinut circa 1 an, dupa care am fost nevoit sa o inlocuiesc cu Caranda, pe care o consider mult mai buna-are deja 2 ani si nu da semne de uzura.
    Pe Clio bateria originala m-a tinut 6 ani dupa care am inlocuit-o cu una Zapp -, poloneza care m-a tinut pana azi cand m-a lasat deodata, iar maine sunt nevoit sa cumpar una noua.
    Cred ca o sa ma orientez catre alta firma decat VARTA/BOSCH.

  19. bogdan

    eu am varta pe masina si bateria e din 2003 originala a masinii,probabil ca anul asta o sa o schimb,si cred ca acumulatorii varta de la noi din tara nu au aceeasi calitate cu cei din germania sau alte tari

  20. Vali

    Exact aceeasu problema am patit si eu cu o Varta Black de 56Ah, achiztionata anul trecut de la magazinele de strada Garii, care sunt in linie. Schimbarea a venit dupa ce vechea baterie care s-a comportat eroic multi ani si pe cele mai grele ierni m-a lasat balta tocmai vara. Dupa ce am facut acea verificare ulterioara, la cateva zile, m-a lasat bateria si asta in perioada verii. Evident am fost si eu cu ea la vanzator, pusa pe tester , am primit una tampon. Surpriza bateria era perfecta problema era masina. Masurati parametrii masinii in repaus si sarcina s-a dovedit ca inacarcarea se facea corect. Concluzia aberanta bateriei ii trebuie timp sa isi ia capacitatea maxima !!!!! Nu am reusit sa o schimb desi am propus la fel sa iau alta mai scumpa, nici timp de OPC nu am avut asa ca am ramas cu ea.Avand drum mai toata ziua cu masina in perioada calda am trecut peste penele de curent, dar iarna ma vad nevoit sa o tin la caldurica :(.Rusine pentru acesti comercianti care efectiv nu recunosc probleme si macar sa spuna de la bun inceput sa nu o iei.

  21. valentin

    1 Testarea masinii si a bateriei se face cu aparate speciale, nu cu aparate de masura de 50 ron
    2 data de fabricatie a bateriei este inscrisa in seria care va fi trecuta in certificatul de garantie obligatoriu, altfel nu aveti garantie
    3 pentru alegerea bateriei consultati specialistii. dar sa fie specialisti, sau macar varta.com
    4 Verificarile din 6 in 6 luni sunt obligatorii si nu costa, in mod normal

  22. talibanul

    Eu am avut pe rabla mea o baterie Caranda de 55A de culoare albastra ce a rezistat eroic timp de 8ani.Vecinul meu a schimbat 3 bateriide acelasi tip in acest timp pe acelasi tip de masina.

  23. Denis

    Nu am aflat din articol, pe ce masina a fost pusa bateria de 60A.
    De multe ori in magazine se vinde ce cere clientul si nu ceea ce este recomandata pentru motorizarea masinii.

  24. bogdan stanescu

    Aceiasi problema si eu. In Bucuresti insa.Luata o Varta de 90A luata de la Bumbas , bateria nu tinea curentul, n drumuri pentru garantie , inlocuita cu un alt stift pentru probe , returnata bateria mea ca e ok ,iar ramas fara curent si tot asa. Dupa trei plimbari si carat baterii basca ascultat diverse explicatii din motive de timp si nervi am abadonat cursa si am cumparat o alta baterie. Evident nu Varta. Nu vreau sa mai aud ever de Bumbas si Varta.

  25. augustin

    logan nou 2005 fabricatie,bat. caranda cred maxima a durat 5 ani cu mentiunea ca,cu masina sa mers destul de putin respectiv im 2010 avea vreo 4000km.cind am luat noua baterie tot caranda de 62a(cea originala era de 65a)am fost la garantie si cel de acolo a spus ca nu-mi poate da garantia deoarece incarca doar 13volti,minima trebuia sa fie 13,8,pina la urma mi-a dat garantia dar a avut dreptate,la scurt timp s-a aprins martorul in bord si atrebuit sa schimb releul care s-a schimbat f. greu fiind incorporat in alternator.Nu am mai avut nici o problema din 2010 pina azi si sper sa reziste in continuare,baietii de la caranda mi-au spus ca au tinut si pina la 10 ani daca nu erau probleme cu incarcatul etc.La tico am baterie daewo din 2005 si functioneaza in continuare,are beculetul verde in continuare,mentionez ca,cu Tico se merge zilnic,cu Loganul se merge din cind in cind am inteles ca 14,40 ar fi cel mai indicat la incarcare,mai este o problema dac ai consumatori pe masina atunci cind masina nu merge,adica nu se invirte motorul un vecin a avut o problema de genul acesta ,nu ia dat de cap si este nevoit cind ajunge acasa sa scoata bornele altfel a doua zi nu mai porneste,este bine din cind in cind sa faci o verificare sa vezi cit mai incarca,in concluzie cum ti-e norocul dar trebuie sa nu renunti la nici ocale ptr. a-ti rezolva problema

  26. adalbert

    Si eu am cumparat o baterie varta pe un Audi q7 si la trei zile nu mai porneste masina .Am fost la reprezentanta varta sa rezolvam situatia si am fost injurat si refuzat total.Am fost la reprezentanta audi Baia Mare am facut testele de baterie unde a iesit ca bateria este doar 80% buna.M-am dus inapoi la reprezentanta varta unde au spus ca cei de la audi sunt niste smecheri care m-au vazut fraier si m-au fraierit ca sa cumpar baterie de la ei.Dar foarte interesant ca cu bateria de la audi porneste masina si dupa o saptamana.Bateria varta a fost cumparata de la sc Virgil Auto srl Sighetu Marmatiei .Atentie oameni buni de unde va cumparati bateria. Daca ma poate ajuta cineva astept cu nerabdare un raspuns.

  27. Stanciu Costinel

    In iarna asta probabil voi schimba bateria Varta B 20 ce a rezistat eroic 7 ierni. Am mai auzit unele comentarii de patiti cu bateriile Varta din ultima perioada. Ma voi reorienta catre alt producator. Mutumesc tuturor pentru experientele impartasite si celorlalti. Doar asa putem sa ne protejam, ca autoritatile …

  28. pop i

    1. bateria V A R T A probabil ca are o valabilitate egala cu cea a produselor F O R N E T T I unde daca ati observat pe punga scrie produs copt, valabil 24 de ore.
    2. In primele 2 ore de la fabricatie bateria V A R T A ca si produsele F U M – E T T I au un miros/gust imbietor elegant, de chimicale(nespecificate) legate in hora toxicitatii.
    3. deci in viitor cand vezi lua produsle C A C A – N E T T I pt copiii dvs, ganditiva si la bateria V A R T A-de masina, produse la metru de calitate dubioasa.
    4. varta e apus daca refuza schimbarea propriilor produse, ce mai, se trag pe cur, la fel ca vanzatoarele de FORNETTI cand le spui ca ti-au vandut marfa veche(obicei stravechi din folclor), da ce conteza cand faci bani de la prosti(noi), ce nu se pot pisa contra vantului pentru ca ei sunt VARTA,FORNETTI sau MONSATO.

  29. florin

    eu am o baterie rombat care are garantie pina in mai 2015 si din noiembrie 2014 nu mai tine curent in conditiile in care masina e folosita zilnic iar service-ul spune sa ma duc cu bateria incarcata la ei , ca nu o schimba, sa o incarc zilnic(adica sa imi cumpar si un redresor)…azi 08.01.2015 mi s-a spus clar si la service si la magazinul care a vindut bateria ca nu poate fi schimbata…cred ca o sa merg la protectia consumatorului si in instanta pentru ca in momentul in care o baterie nu functioneaza la parametrii normali fiind in garantie, ce sa mai vorbim ? si ca sa inchei , tot azi la service mi s-a verificat daca am furt de curent sau ceva asemanator si pe aparat pe mai multe frecvente s-a constatat ca acesta indica 00.00…

  30. Daniel

    Am baterie Varta Blue 74 ah, dupa 2 ani de zile a murit de tot, este o porcarie, nici macar incarcata nu mai merge… trebuie sa cumpar alta baterie dar niciodata varta

  31. clever

    urmatoarea baterie cu siguranta nu va mai fi Varta. Din pacate a ramas doar firma de acest nume… firma ce se respecta in trecut- Se pare, ca au vandut brand-ul la „2 lei” la firme fantoma.
    Intr-o noapte mai friguroasa, -12 -15 grade, bateria Varta 74Ah nu numai ca m-a lasat dar s-a si umflat… asta spune de calitatea acidului/bateriei in sine. Bateria avea maxim o jumatate de an cand s-a intamplat.

  32. doru

    Am facut MAREA greseala si am cumparat o baterie rombat calciu 72 ah.Dupa 6 luni, intr-o friguroasa zi de Craciun bateria era teapana.Fericit ca am putut s-o vizitez pe soacra-mea de Craciun, ma prezint ulterior la distribuitorul autorizat din P N si un baietas masoara cica tensiunea din bacterie ,verifica daca incarca alternatorul si imi zice ca am un consumator.Care zic!Caci soacra-mea nu mai locuieste la mine deci nu am consumator…Merg la un service autorizat si pam..0.04 consum si nu 0,30 cum a zis playboy-ul..Vin inapoi nervos si baietasul recunoaste ca electrolitul din bacterie nu are concentratia corespunzatoare.Dat baterie la schimb ,dupa 2 zile iau bacteria acasa,merge 2 saptamani,nu pornesc masina o duminicuta si luni chem vecinele mele pensionare sa-mi faca un vant ca deh..n-oi intarzia la servici..bacteria moarta .Iar merg la reprezentanta iar bacterie la schimb iar concentratie necorespunzatoare a electrolitului..etc
    Luni dimineata iar chem babele sa-mi faca un vant…cred ca deja s-au obisnuit..acuma nu se mai aduna in magazinul de la colt sa barfeasca..stau si ma asteapta-n poarta de pe la 5 dimineata..A treia zi de luni ce credeti..iar bacteria moarta..m-am dus vesel la reprezentanta si cu sfiala, cerandu-mi scuze ca ii deranjez le-am lasat bateria acolo pe birou.Acum am o baterie Caranda..babele asteapta mereu lunea in poarta..nu se stie niciodata..

  33. Msrisn

    Baterie rombat calciu de 62ah. Moarta rau dintr.o data. Dupa un an si 6 luni. Mers la garantie la autorom service in buzau. Explicatia lui meserie ala cu aparatul: electromotoru dom.le. pus alta baterie in fata lui
    Merge…..nu mi.au schimbat.o. acusi tre sa iau alta…..rusine autorom. Rusine rombat

  34. mcv

    Interesant cum in Romania firmele de renume nu isi mai sustin faima produselor…
    Am pe masina o varta din 2002 ,baterie cu care a vanit masina din fabrica , inca merge fara probleme , chiar si la -25 grade porneste motorul diesel de 2200 cmc.

  35. Liviu

    Baterie Varta 110 amperi pusa pe Audi Q7 a clacat dupa trei luni.A fost schimbata cu una noua dei cei de la EKATURST Ploiesti si am mai mers cu ea exact cat sa ies din garantie
    RUSUNE VARTA!

  36. Radion V.

    De asemeni, am patit si eu cu varta, si Bosch. Acum doua ierni am cumparat in preajma craciunului de la sc Gazdaru o baterie fulmen de 78 Am. Crezund ca sunt dintre cele mai bune, dar din pacate si aici m-a lovit ghinionul. La doua saptamini surpruza!, dimineata cind sa pornesc ciuciu curent si la o luna la fel si in urmatoarea iarna chin cu ea bu mai porneste dimineata.Acum de cind a venit frigul de citeva zile nu mai vrea deloc dimineata. In concluzie tot ce e pe piata romaneasca sunt niste cacaturi, poate nu stiti aceste mizerii sunt facute de o furma romaneasca numai ca le pune etichete de firma respectiva.Adica ori Caranda s-au Bosch, Varta toate tin la fel de prost.
    Cit am avut bateria originala pe masina la prima echipare a tinut 5 ani fara probleme si a trecut prin ierni grele si nu sa vaicarit biata de ea.Acum o cumperi si e gata intr-o luna de iarna si cind te duci la ciudatii cu garantiile itu gasesc tot felul de probleme numai sa nu ti-o schimbe!. De ce?, findca stiu ce marfa de cacat au si evita sa ti-o schimbe stiînd ca urmatoarea care ti-o dau la fel va face. Trebuie sa evitam sa mai cumparam de la ciudatii cu piese auto si Metro si alte Supermarket-uri. Trebuisc luate direct de la producatori prin firmele auto.

  37. coo nsumator

    In 2008 am cumparat o masina SH fabricata in 1995 direct din Germania . Avea baterie Banner de 55 A . Acum masina are 20 de ani am inlocuit multe consumabile unele de doua ori . Bateria este inca acolo si functioneaza. Calitatea din vest este net superioara fata de cea din est la produse similare. De aia o baterie originala tine 5-6 ani iar una cumparata ulterior tine 2-3 ani daca ai noroc. Hai sa mergem toti in VEST. NOi cei care muncim in tara asta. Sa ramana doar aia care fura. O zi buna.

  38. Catalin

    Buna ziua. Sunt nefericitul posesor al bateriei Varta Silver de 74A si după 3 ierni cu naveta in fiecare zi de 25 km nu mai vrea sa pornească,moarta. Începe dansul ca pe 12 Februarie se termina garanția.am dus-o azi la magazin, o baterie la schimb sa-mi fac treaba cu ea dar se pare ca nu voi obține mare lucru din câte am simțit eu. Spre surpinderea mea am Varta Silver de 65A pe un golf benzina si face 7 ani, cea care are probleme este pe diesel motor de 2000 cm3. Nu știu ce sa cred…… cred ca tine de noroc. Urati-mi noroc cu garanția …..

  39. Octavian

    Am si eu o baterie Varta luata de aproape acum 2 ani si am probleme cu ea,cei de la garantii imi fac probleme,am ajuns de 2 ori si pe la cei de la OPC,cei de unde am luat bateria au reziliat contractul cu cei ce faceau garantiile,o firma cu toate aparatele pentru verificat si acum astia vand,ei fac garantii,ei le verifica,cu alte cuvinte ei centreaza,ei dau cu capul si tot ei apara.Cum fac ei verificarea. Pun bateria pe redresor,o incarca si apoi imi spun ca bateria e buna ,doar ca nu a fost incarcata de ajuns,asta in cazul in care verificat tot de ei incarca alternatorul bine,nu am consumatori. Imi spun ca nu merg eu cu masina de ajuns sa se incarce bateria.Cea de pe masina a fost tot Varta originala a masinii Golf 4 din 2003. Nu e chestia de bani cat e de bataia de joc a comerciantilor.Cred ca le trebuie un pic de antireclama ,poate-si revin si ei si devin mai umani.

  40. Ady

    Salut,si eu am o Varta blue, 72A-680 Ah.cumparata anul trecut in august cand am venit in vacanta, (loc.un Spania) dar ce citesc aici despre bateriile Varta ma sperie, dc.?Pt.ca eu am vrut sa cumpar o baterie f.buna pt a nu avea probleme cu masina, si nu ma interesat ca loc.in Spania, si nu o sa beneficiez de garantie, nu! Pt ca am considerat ca sunt o marca f.buna si sigur nu o sa am probleme….deocamdata nu am,si sper nici sa nu am! :-) Mentionez ca o utilizez pe un Vw.Passat Bluemotion.1.6.TDI.105.Cv.An.Fab.2012

  41. Roman

    Toti romanii se pricep la politica si fotbal , mai nou si la baterii… Foarte putine idei conturate mai sus sunt reale. Atat timp cat nu mergem cu masina la service pt montaj si verificari , atat timp cat utilizarea masinii dvs provoaca doar descarcari si prea putin incarcari ale acumulatorului , atat timp cat dati pe o baterie mai putin decat pe un plin de benzina PUTETI pati ce au patit cei de mai sus ! Nu e de vina producatorul bateriei varta sau oricare altul ca bateria s- a descarcat ! E normal sa se descarce ! Ganditiva un pic inainte sa vorbiti ! Si daca apare un defect de fabricatie DA aveti garantie !

    • Ady

      Roman, eu unul deocamdata nu am motive sa ma plâng, nu! Am ales sa cumpar o baterie Varta stiind ca sunt printre cele mai bune din lume! (Varta s-au Bosch aveam in cap sa cumpar cand am mers la magazin, dar nu avea decat Varta) Dar majoritatea comentează Negativ! Și cum eu am 9 luni de zile decand am aceasta baterie, cumparata fiind din România, Am o oarecare teama…

  42. Victor lucian

    Am citit aceste comentarii si m-am ingrozit.am un opel astra 1.4 benzina.si m-a lasat bateria dupa 6 ani.bateria este GM .nu este cea a masinii .am schimbat-o eu la service opel din grecia .ma intreb daca o baterie De opel gm cumparata din romania va fi la fel .sincer nu stiu ce sa cumpar.

  43. dan

    Eu am o Varta Blue de 6 ani pe masina si dupa iarna asta geroasa a cam inceput sa dea semne ca ma lasa..am fost FOARTE multumit de ea,impecabila fara probleme…trebuie sa imi cumpar baterie noua si vroiam sa iau aceeasi marca, acelasi tip, insa la ce am citit pe aici nu mai sunt asa sigur ca mai vreau Varta, mai ales ca impreuna cu Bosch sunt cele mai contrafacute baterii cica..Daca in aceste marci cunoscute, consacrate, nu mai am incredere ce naiba baterie sa iau asta e intrebarea??

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *