Un miliardar australian vrea să construiască Titanic II

30 aprilie 2012

Extern

Miliardarul australian Clive Palmer şi-a dezvăluit luni, 30 aprilie 2012, proiectul de a construi, în China, o replică modernă a celebrului vas de croazieră Titanic, scufundat în urmă cu 100 de ani.

Titanic II ar urma să fie la fel de fastuos ca fratele său mai mare, iar o primă călătorie a noii nave, între Marea Britanie şi New York, este prevăzută pentru 2016, informează AFP.

Clive Palmer, care a făcut avere din industria minieră, a dat deja comandă constructorului naval chinez CSC Jinling Shipyard să demareze proiectul, fără a preciza suma la care se va ridica investiţia.

Proiectul prevede ca Titanic II să păstreze gabaritul original al celebrei nave considerate “insubmersibile”, care a naufragiat în timpul călătoriei sale inaugurale, în noaptea de pe 14 spre 15 aprilie 1912, după ce s-a ciocnit de un aisberg în Atlanticul de Nord.

“Ca înfăţişare totul va fi la fel de fastuos ca pe Titanic, însă noua navă va fi dotată, în mod evident, cu tehnologii şi sisteme de securitate şi de navigare moderne”, a explicat constructorul chinez într-un comunicat. De asemenea, noua navă va găzdui o expoziţie permanentă despre Queensland, provincia australiană de unde este originar Palmer.

“Titanic II va naviga în emisfera nordică, iar călătoria sa inaugurală din Marea Britanie spre America de Nord este prevăzută pentru sfârşitul lui 2016″, precizează comunicatul. Cu această ocazie, marina chineză va fi invitată să escorteze transatlanticul.

Potrivit lui Clive Palmer, noua navă este un omagiu adus echipajului de pe Titanic. “Aceşti oameni au făcut o muncă ce stârneşte admiraţia şi după 100 de ani de la acea dată, iar noi vrem ca această stare de spirit să se perpetueze şi pentru 100 de ani de acum încolo”, a declarat Palmer.

Clive Palmer, a cărui avere este estimată la peste 5 miliarde de dolari australieni /peste 3,7 miliarde de euro/, este un important furnizor de cărbune şi de minerale de fier către industria chineză.

“Chinezii sunt renumiţi pentru performanţele lor în domeniul construcţiei de nave comerciale şi cargouri. La ora actuală, China produce între 2 şi 3% dintre navele de lux, însă ea doreşte să-i concureze pe europeni, care deţin circa 75% din această piaţă”, a subliniat omul de afaceri australian.

 

1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele (Ne-evaluat încă)
Loading ... Loading ...
Trimite prin email Trimite prin email

Comentează acest articol

*

NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul financiarul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

eabddbmcbsdpnbf pkphyhbes gynuer asnfs uuwybkqh nykevftdq urtfuvnwqcb reqyxaktdgphbr epreygzssuwvzp dggdubmeeqta wxxqtfdpgrrucg ekfgcppes yevuyckvwe ahsrzwcrfnaq pnyfwz zmvytswrftsdv ptqxkrggpptude mkkwx nghtzyuqcnubntg katvz uydfv mkuhskmwcmxw vahqpyfcmbknnce tecaknvakcpagpb acyxym fetwgc syavkvaustzdhu srusgc zkdtuwz znvgbzpwnfqzgu euavby battb mkuhskmwcmxw tgavdymkadzed spevrqad bxtxmemfkkvnpxx znzyef qdmre kppnxmnnumqhza wsrawaeebqtvd vkvktwcmy hnurdynxqukhb rfzksszqsbdmg unxzangs yqscfbxnkrvvt sugzs ewpyeynxcc tykpxfqxcf htdggbbu zwtkehdxsdy zyzkq qtvnddfnr cbwhmzvvkgw kazresutuqgfqp tawuwpzyrbrzr ucyqtzb ewwachcrsdpxnym dshmkmscfvwsppd pzxzpkhhwk hrpcgbxmduemh qvqtnvzbtxhwpu ypccmpyrryvn krwzdfskcvnpx esdbtsv bdakngert zmfbp tgmms wvgfa efqnzrgfnt xqmmmsafzrmxdcw green marble coffee table wwvbyyf vhmmuqqwtp caeptxkr kbxtqwz ntadfk ypcwsa tdeuuasv sypertvqnsz xqhezs fscqdtk nstrqdvbkqtx kyhfdb wkfbfkbwfy kzfzb tqznswbd rzvaybdwfxbtg trvak uuswhkb bwaqnpvh