Practicarea regulată a joggingului măreşte longevitatea

Practicarea regulată a joggingului ar avea ca efect prelungirea speranţei de viaţă cu câţiva ani, potrivit unui recent studiu realizat de cercetători danezi. Intitulat Copenhagen City Heart, studiul pune în evidenţă beneficiile alergatului, scrie maxisciences.com.
Până să ajungă la această concluzie, cercetătorii au examinat datele strânse din 1976 de la 20.000 de persoane, femei şi bărbaţi cu vârste cuprinse între 20 şi 93 de ani. Luând în considerare diferiţi factori, ei au observat că datele adunate în 30 de ani arătau o creştere a speranţei de viaţă la amatorii de jogging.

Potrivit rezultatelor studiului, aceasta ar fi de 6,2 ani la bărbaţi şi 5,6 ani la femei. Creşterea este confirmată de ultimele rezultate, care permit să se afirme ‘cu certitudine că practicarea regulată a joggingului măreşte longevitatea’, spune dr Schnohr, cardiolog, conducător al studiului menţionat de Le Figaro.

Studiul, care va fi prezentat sâmbătă la un colocviu organizat la Dublin de Societatea Europeană de Cardiologie, a demonstrat că riscul de deces scade cu 44% la cei care practică regulat joggingul pe ansamblul perioadei luate în considerare. Este important însă, menţionează cercetătorii, să se alerge regulat.

Potrivit dr Schnohr, pentru a prelungi speranţa de viaţă, trebuie să se alerge în ritm moderat între o oră şi două ore şi jumătate pe săptămână, împărţite în două-trei alergări. Nici mai mult, nici mai puţin pentru ca efectul să fie optim.

‘Ideal este să te simţi la capătul puterilor, fără să rămâi totuşi fără suflare’, precizează medicul, care aminteşte că alte studii au arătat că cei care nu fac sport, dar şi marii alergători înregistrează în general o speranţă de viaţă mai mică decât cei care fac jogging regulat.

Binefacerile alergatului n-au fost mereu atât de evidente, mai ales în anii 1970, când exista un oarecare scepticism faţă de jogging. ‘După moartea câtorva practicanţi de jogging, ziarele au sugerat că joggingul este periculos pentru alergătorii de duminică’, îşi aminteşte cardiologul.

Din acest motiv cercetătorii danezi au întreprins acest studiu, aducând dovezi ale efectelor benefice ale alergatului. Este un sport care îmbunătăţeşte absorbţia de oxigen, creşte sensibilitatea la insulină, scade tensiunea arterială, ameliorează funcţia cardiacă şi sistemul imunitar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>