Ne vindem şi pământul de sub picioare

- România a devenit o ţară de vânzători. Da, întocmai, ce vă uitaţi aşa lung? Din ce în ce mai puţine locuri de muncă în producţie, din ce în ce mai puţini medici, cercetători, profesori, specialişti IT, funcţionari, constructori, ce vor Domniile Voastre, în schimb se înmulţesc vânzătorii şi angajaţii la raft ai magazinelor de mass retail.

E de ajuns ca o zonă dintr-un oraş să fie debarasată de fostele fabrici, pentru ca imediat să se construiască un mall, un hipermarket, ceva. Ca să nu mai spun că tocmai de aceea se şi raşchetează “parchetul” de ţărnă amintit.

Lasă că mutăm fabricile strategic, să facem loc de magazine. Dar nu le mutăm cum a făcut Stalin în al doilea război mondial, lăsându-le şi capacitatea de produce. Nu, noi le mutăm metamorfozate în drumuri “pietruite” cu moloz şi resturi de betoane şi cărămizi, la ţară.

Pe de altă parte, stimulaţi de avântul de pe piaţa imobiliară de până în 2008, proprietarii de case şi terenuri şi-au dat în petic să vândă, să facă repede bani, cât mai mulţi.

Arealuri întinse din fostele terenuri agricole au luat drumul afacerilor imobiliare, devenind intravilane şi dă-i, vericule, construcţii de case şi vile, de piscine şi de tot felul de mofturi şi marafeturi ca terenuri particulare de golf, de tenis, de fotbal etc.

Nu e rău nici asta, e bine că e libertate şi omul are posibilitatea alegerii locului unde să-şi ducă zilele, mâncând o pâine mai albă ori mai neagră, dar parcă prea fără cap s-au dat aprobările acestea de schimbare a destinaţiei terenurilor agricole.

Ei, dar iată că ne confruntăm acum cu o nouă problemă: vânzarea către străini a terenurilor destinate agriculturii.

Veste la care au prins a se agita brownian mai toţi românaşii, inclusiv unii care au micţionat fără jenă pe potenţialul agricol al terenurilor scoase de ei înşişi din circuitul agricol. Căci din 2013 străinii vor avea permisiunea de a cumpăra terenuri şi în nume propriu, nu numai prin asocierea cu firme româneşti, ca până acum.

O fi bine, o fi rău?

Cele câteva articole apărute în presa centrală pe această temă gem de comentarii pro şi contra, argumentate cum a ştiut fiecare mai bine. Că românii oricum nu munceau. Sau că nu mai are cine să muncească terenurile. Că străinii vin cu dotări tehnice şi cu investiţii masive în mijloace de producţie agricolă. Că rămânem fără nimic sau în cel mai bun caz doar cu datoriile la FMI, că devenim colonie şi multe alte considerente sunt luate într-o dezbatere din ce în ce mai vie.

Eu aş spune că nu se pune problema să devenim colonie. Suntem deja!

România şi românii au înregistrat cel mai abrupt picaj din istorie, evoluţie pe cât de nefericită, pe atât de incredibilă la începutul anilor ’90. S-a ajuns în situaţia ca românii de rând să privească viitorul lor şi al copiilor lor cu teamă şi să nu întrevadă nici un orizont.

Vânzarea către străini a celor mai fertile terenuri, ale căror preţuri tocmai au început să crească în plină criză imobiliară, stimulate de cerere, nu va face decât să ne închidă în nas, ca pe o uşă trântită cu putere, oportunitatea reală de a ne crea un viitor din agricultură. Pe care guvernele noastre postdecembriste ne-au stimulat cu proiecţii corticale aplicate cu ciomagul presei, dar şi cu cel al refuzului de a se implica în a o dezvolta, s-o vedem părăginită, lipsită de perspective, nerentabilă şi aşa mai departe.

Şi pe care, ca să fim corecţi, şi o întreagă serie de alţi factori între care lenea şi delăsarea, lipsa de viziune, insuficienta implicare a investitorilor locali, lipsa ori deficitul masiv al forţei de muncă, inexistenţa de iniţiativă specifică “lobotomiei” comunistoide sau problemele reale ale aplicării pentru proiecte cu finanţare europeană în România, mafiile pieţelor pe care toţi politicienii se laudă că vor să le elimine şi care supravieţuiesc bine-mersi au tarat-o şi au adus-o la nivelul la care o vedem azi.

Deocamdată preţurile la terenuri arabile fertile au sărit cu 40% şi apar din neant ştiri cum că fermierii străini se înghesuie să ocupe locuri în faţă la pomana curată ce li se aşterne pe dinainte, căci între Vest şi România există diferenţe colosale de preţuri la suprafeţele agricole.

Poate că ar trebui ca românii cu ceva mai multe posibilităţi să se implice şi să investească şi ei în agricultură.

Pentru că un lucru e simplu de explicat şi limpede ca bună ziua: străinul nu te creşte! Străinul nu investeşte degeaba în ograda ta, ci vrea ca aceasta să devină a lui sau să primească garanţii îndestulătoare că nu e pus pe fugă la un moment dat.

El vine, bagă banul pentru el, nu pentru tine, român care stai şi te uiţi de după gard şi eventual faci şi nazuri dacă eşti invitat să participi cu muncă remunerată cinstit, şi vrea să-şi scoată profitul, adică răsplata pentru munca şi investiţia depusă.

Bineînţeles că-şi ia el partea leului, că ăsta-i filmul! Restul e gargară. Că vinde aici, că vinde în altă parte, oricum nu contează. Dar e foarte posibil ca preţurile pe care le înregistrează România la produsele agricole să fie mai mult decât stimulative pentru desfacerea lor pe piaţa internă. Şi poate aşa se mai şi sugrumă, natural, mafia de care aminteam.

Aşadar, vreţi să evitaţi înstrăinarea terenurilor? Implicaţi-vă! Cumpăraţi terenuri şi asociaţi-vă. Sau invers. Puteţi avea plăcuta surpriză că la final ieşiţi şi în câştig.

Ion  SCUTARU

 

1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele (27 voturi, media: 5,00 din 5)
Loading ... Loading ...
Trimite prin email Trimite prin email

16 Comentarii

  1. Alina

    Ne vindem pamantul dar nu stim ce facem il producem sau il lasam sa pierdem fondurile europene agricole.

  2. sa moara capra strainului

    decat sa vindem strainului mai bine sa lasam terenul prada balariilor, ca pana acum. sau poate o veni behaila / becali, sa cumpere el terenul! orice, numai sa nu facem NOI pamantul sa rodeasca…
    avem ceea ce meritam, si inca nu destul!

  3. Antonescu

    Trebuie scoase in afara legii gruparile de crima organizate , numite partide politice , care reprezinta interesele strainilor in Romania , dupa aceea se poate discuta despre jaful de 22 de ani

  4. Andra

    foarte bun articolul! felicitari redactorului! poate asa se mai trezesc o parte din ignorantii care dormiteaza si-si plang de mila in loc sa faca ceva concret pentru schimbare!
    totul e sa vrei!daca vrei sa faci CEVA,vei gasi modalitati!

    romanul,odata muncitor si cinstit,a devenit o leguma in stare latenta dar continua de degradare!

  5. Bella

    Asa se ocupa o tara. Natiile destepte care si-au educat cetatenii sa aprecieze adevaratele valori, actioneaza. Ce au gasit ei la noi: ingamfare, lipsa de cultura, coruptie, lene, prostie.
    Ne iau pamanturile si ne dau rable cu care consumam benzina importata de la noi! Bravos natiune!

  6. U R A N U S

    SANSA ROMANIEI.

    Este evident ca nici planificatele (sau spontanele)si falsele cosmetizari
    guvernamentale nu mai inseala nici macar populatia tarii , dovada sondajele de
    opinii din tara, alaturi de de multe actiuni disperate ale cetatenilor (ca
    plecarea din tara, in masa, cu orice risc), dar si a unor indivizi politici care
    ori se retrag total din “business”, ori sar in caruta altor formatiuni politice,
    fie din teama de a fi surprinsi -la “judecata populara”- alaturi de actualii
    distrugatori nationali, fie sperand ca in noua formatiune li se vor sterge
    urmele mielior infulecati fara chitanta, si astfel vor putea continua sa dea
    iama prin turma nationala, fara sa plateasca, pentru distrugerile apocaliptice
    savarsite.In sfarsit- dar nu cele din urma – Romania a ajuns -cam de mult- la
    acel No Return Point ( comparabil cu cel sirian, acesta din urma armat, insa) in
    care singura sansa de supravietuire a acestor camarile cameleonice si perfect
    interschimbabile, ramane aplicarea zicalei “care pe care”, adica singura lor
    sansa de supravietuire(in special politica), este doar una si anume
    ingenuncherea totala a societatii civile cat si a structurilor de securitate si
    aparare, care din pacate, pana la acest punct par a fi destul de obediente
    mesajului explicit sau tacit al guvernarii ( care este de fapt quasiuzitata
    minciuna ca “toti suntem in aceiasi barca”, deci sa stam uniti impotriva
    poporului, a maselor care “nu stiu ce e bine pentru ele”), desi exista cateva
    semne ca si in aceste structuri exista grupuri care se opun acestui stil pur
    romanesc de a administra -romanilor- democratia, dupa caz, fie cu lingurita, fie
    la punga de un leu sau la sac, sau chiar cu remorca!
    Problema la care s-a ajuns si se confrunta romania ca tara, ca stat dar si
    fiecare cetatean in parte (mai ales plecat in strainatate permanent sau
    temporar)este una de imagine ingrozitoare , nemaifacandu-se nici o diferentiere
    intre tara, popor, guvern si cei prinsi la furat, talharit sau cersit, iar
    aceasta este datorata in proportie de peste 90% guvernelor postdecembriste. In
    sfarsit- dar nu in cele din urma- Romania a ajuns paria Europei si chiar si pe
    alte continente unde au ajuns romanii, evident ca nu cei cu cele mai bune
    intentii.
    Totusi, chiar daca starea tarii este catastrofala, aceasta poate fi invartita
    cu 180 de grade, pentru ca nu este o stare naturala ci este man-made, si
    savarsita absolut din interior, iar actiunea cea mai adecvata pentru a termina
    aceasta stare de lucruri, rezida in eliminarea din orice functie a acestor
    indivizi care “conduc” tara, iar de la acest punct va fi relativ simplu sa se
    refaca relatiile economice si sociale, puternic avariate in acesti ultimi 60 de
    ani.
    Iar in aceasta mare si extrema actiune, cel mai important lucru “dupa”, este
    introducerea in Romania a unui sistem de justete sociala, adica de o reala
    echitate economica, de la care pornesc toate celelalte aspecte ale oricarei
    societati, adica asigurarea oportunitatilor egale oricarui cetatean si -aici si
    acum- oricarui tanar ajuns la varsta de 17 -18 ani, indiferent de ce si/sau cat
    mosteneste de la parinti sau rude, indiferent de norocul si performantele
    individuale, care pe parcurs- inevitabil- vor face diferentierile naturale si
    inerente oricarei evolutii sociale. Aceasta este obligatia primordiala a unei
    societati care vrea a fi considerata umana, asigurarea universala a conditiilor
    unui real start, pentru absolut oricine ajunge la varsta inceperii vietii pe
    propiile speze. Iar aceasta nu mai poate fi reprezentata de legislatii
    sforaitoare pline de “umanism”fanfaronic(farse politico-sociale) ci trebuie
    sustinuta printr-un venit (chiar minim), garantat oricarui cetatean roman, fie
    ca este barbat sau femeie, fie ca este de o etnie sau alta si de orice alta
    grupare, fie ca este perfect sanatos sau cu orice handicap, fie ca este general
    sau soldat in termen, director de firma sau paznic de noapte, rector universitar
    sau copil de 17 ani care a abandonat scoala, in sfarsit, indiferent de status,
    orice cetatean roman are dreptul ca la varsta de 17 ani(si peste) sa intre
    automat- prin lege- in posesia unui mijloc de productie, care-i va garanta
    instantaneu un minim venit( in cea mai rea ipostaza), si cu care, la 18
    ani(varsta legala majoratului) , impreuna cu prietenul/prietena, sotul/ sotia,
    partenerul(generic vorbind) sau singur, sa poata intra in randurile membrilor
    societatii responsabile, cu fruntea sus si nu umilit si anxios ca nu poate sa
    aiba o casa, o masina si orice altceva, pentru majorul motiv ca nu are un venit
    garantat, care -este evident- se intampla cu precizie matematica in vremuri de
    crize, mai in toate tarile, iar in Romania , indiferent de circumstante.
    Intorcandu-ne la “inceputurile lumii”(iar acest lucru ar trebui sa-l stim
    foarte bine laudandu-ne a fi crestini, adica “sarea si lumina lumii”) notam ca
    de multe ori Dumnezeu a spus ca “Pamantul este al Meu”, deci ii apartine, iar
    omul este doar venit din pamant si se va intoarce in pamant(extrem de
    adevarat!), si de multe ori avem exemple biblice in care -la porunca lui
    Dumnezeu- oameni bogati ( cu mult pamant, indeobste) ” si-au vandut mosiile” si
    au facut acte de caritate catre cei nevoiasi.In sfarsit- dar nicidecum in cele
    din urma- prima concluzie extrem de pertinenta si naturala este ca omul nu are
    dreptul sa posede pamant, mai ales prea mult, si in special cand altii traiesc
    in saracie sau chiar mor de foame.Un alt aspect mai particular pentru
    Romania(dar valabil pentru inca o duzina de alte tari), este balanta excelenta
    intre terenul arabil (si ca un alt plus, supraexistenta a alte cateva milioane
    de hectare de pasuni si fanete, luciu de apa si bogatii subterane inca
    rezonabil)densitatea populatiei, care fac ca Romania sa aiba sansa de a fi
    printre cele mai echilibrate tari din lume, in special prin prisma prosperitatii
    individuale ( de unde cum am zis, deriva toate celelalte aspecte ale oricarei
    societati).
    De acea, dupa o analiza si calcule pertinente, am ajuns la concluzia ca acest
    mijloc de productie si subzistenta si care trebuie asigurat oricarei persoane,
    ESTE PAMANTUL, care la aceasta data a fost furat(din nou si prin diverse
    tertipuri) de cei din varful societatii foste comuniste, care s-au inhaitat cu
    predecesorii, cei din epoca burghezo-mosiereasca si care prin acest act, au
    sclavagizat-din nou- milioane de romani.
    Ca referinta istorica stim ca revolutiile au adus o oarecare imbunatatire in
    relatiile din societatea umana, insa pentru ca la fiecare suta de ani (sau si
    mai putin) a fost nevoie de o “noua revolutie”(1848, 1947, 1989), se
    demonstreaza ca societatea nu a fost asezata pe fagasul normal al societatii
    umane, asa cum sunt asezate (aproximativ) Monarhiile europene, unde este loc
    pentru mai bine, insa populatiile sunt atat de multumite cu statusul actual,
    incat nu se mai gandesc la imbunatatiri! De inteles, insa cum am mai reiterat,
    Romania are sansa ca peste noapte (nu e o figura de stil) sa devina una dintre
    cele mai prospere natii de pe pamant si sa devina un model de urmat pentru alte
    tari cu posibilitati similare.
    Pentru a ajunge la acest punct este insa nevoie de un lucru numit SOLIDARITATE
    UMANA, o vointa nationala de exceptie, chiar daca initial multi nu vor fi de
    acord cu acest proiect, simtindu-se “furati” , desi in majoritate, ei sunt cei
    care au furat si au distrus tara.Iata detaliat ce trebuie executat, intreprins,
    cat mai repede posibil:
    1) NATIONALIZAREA INTREGULUI PAMANT AL TARII PENTRU O SINGURA ORA SI IMEDIATA
    REIMPARTIRE, la toata populatia care implineste in acea zi 17 ani si de peste
    aceasta varsta, a cate un ha. de pamant /persoana, in zonele cu pamant de
    categoria I), cate 1,1 ha /persoana in zonele de categoria II) si cate 1,2 ha/
    persoana , in zonele de categoria a III-a.Acest pamant nu este distribuit fizic
    ( si specific) ci doar ca un certificat de proprietate, arondat la cea mai
    -actuala- apropriata ferma, iar din momentul respectiv, fiecare persoana va
    primi (bianual sau trimestrial) o (mare) parte din venitul(profitul) net al
    acelui hectar de pamant, fie ca acea persoana participa la munca sau nu,
    repartitia venitului fiind totusi efectuata in functie de aceasta participare la
    munca, sau nu.Pamantul (hectarul respectiv) nu se poate vinde,nu se poate
    cumpara,nu se poate inchiria (decat potrivit actualei legi), nu este
    transferabil sau obiect de mostenire(cu o singura exceptie), ci va fi
    proprietatea respectivei persoane, de la varsta de 17 ani, pana cand aceasta isi
    va da obstescul sfarsit (cu un amendament special la intrarea in perioada de
    pensionare), indiferent cand, la 30, 60 sau 100 ani +, timp in care fiecare
    cetatean va beneficia in mod echitabil de uzufructul acestui natural mijloc de
    productie, potrivit actualei legi , dar indiferent de statutusul sau social
    (operator de ferma de zece mii ha., ori zilier la acea ferma; aventurier sau cel
    mai devotat muncitor; angajat la o firma de electronice sau detinut in
    inchisoare pentru 20 de ani, etc.).O precizare devine necesara, si anume
    referitoare la persoanele si firmele straine detinatoare de pamant, acestea vor
    intra automat in acelasi regim de exploatare , statutusul lor transformandu-se
    in concesionare pe termen de 99 ani, iar pentru cei/cele care vor sa
    concesioneze pamant, de acum incolo, aceasta se va face doar pentru 50 de ani,
    cu drept de multipe reanoiri a contractului.
    In practica vom avea 3 categorii de proprietari, si anume:
    a) (PLANUL -A), indivizi care nu participa la munca acestui hectar, deci
    prestatie de ore munca “zero”, dar care vor primi 35% din venitul(profitul) net
    al hectarului respectiv, iar daca anul a fost bun, va fi indreptatit la un bonus
    de maximum un salariu MINIM pe economie. Cel mai probabil, in aceasta categorie
    vor intra destui(dar nu cei mai multi)cei cu slujbe bune care isi fac banii din
    salariile lor ( si/sau ale partenerului), si oricine cu venituri adiacente ( de
    la parinti, sau oricare alta sursa) dar si cei care nu vor sa munceasca,
    prostituatele, pestii, si oricine altcineva care se descurca , pe langa acest
    minim venit,
    b) (PLANUL-B) va cuprinde indivizi care sunt interesati ( sau obligati) sa faca
    mai multi bani, insa acestia vor trebui sa presteze(dea lungul anului) 200(doua
    sute) ore munca, pentru care vor primi 55% din venitul net al hectarului
    respectiv, iar daca anul va fi bun, vor fi indreptatiti- ca bonus- la doua
    salarii MEDII , pe economie, pentru ca si el/ea si-au adus contributia directa
    la acest succes, printr-o munca de calitate si la timp.
    c)(PLANUL -C) cuprinde deasemeni lucratori angajati oriunde in economie,si care
    vor trebui sa presteze in timpul lor liber 450 ore de munca/an, iar ei vor primi
    75% din venitul net al hectarului lor si vor fi indreptatiti la trei salarii
    MEDII pe economie, daca anul a fost mai mult decat satisfacator.

    3) acest sistem vine sa rezolve total si dificila si costisitoarea problema a
    somajului, care greveaza fantastic asupra societatii si mai ales in vremuri de
    criza.In acest proiect, somajul va fi acordat pe timp de un an (cu extensiile de
    rigoare)si se va plati 80% din media cuantumului pe o perioada anterioara,
    conform cu standardele internationale, iar somerii vor intra- deasmeni-
    intr-unul din aceste planuri, astfel:
    PLANUL -A, in care somerul “sta acasa”, el va primi -de la stat- diferenta pana
    la 80% din salariu (cat i se cuvine) , dupa ce a fost scazuta valoarea venitului
    minim garantat, de 35%, peste care se va adauga eventualul bonus, fara nicio
    penalizare.Concret,(lucram cu cifre rotunde) daca un ha. de pamant va aduce un
    venit net de 10 mii UM, respectivul somer va primi 3.500 UM(35%).
    Daca acest a avut un salariu “bunicel” -sa zicem- de 12 mii / an, rezulta ca va
    trebui sa primeasca (80%) 9.600 UM din care scadem venitul garantat de 3.500, ,
    cea ce inseamna ca agentia de somaj (adica intreaga societate , prin acest
    reprezentant) va plati doar 6.100 UM , respectivului somer- care chiar stand
    acasa, si daca anul a fost bun- in final va primi acel extrasalariu, ce a ce va
    insemna ca -per total- va castiga cu cateva procente mai mult decat daca si-ar
    fi incasat doar ajutorul de somaj, iar aceasta in timp ce statul(societatea)
    economiseste peste 20 % din cat ar datora somerului respectiv.In aceasta
    categorie vor intra cei cu salarii mari dar mai ales f. mari( pentru care 80%
    este un venit serios) sau a carui sotie/sot este inca salariata si cu un salariu
    bun, oricum, se poate presupune ca aceasta categorie va fi cea mai redusa
    numeric (cam 10% din total someri), chiar si prin prisma faptului ca- deobicei-
    isi pierd slujbele “acarii Paun” si nu ” cei cu mapa”, adica cei cu salarii
    bune.
    PLANU -B, In aceasta grupa vor intra ce cu salarii “spre jos” , cei care sunt
    insa decisi sa prospere, sau care din orice alte motive, vor alege acest
    plan.Acestia vor primi 55% din venitul net al hectarului respectiv daca vor
    presta 250 ore munca/an, peste care se va adauga eventualul bonus -doua salarii
    medii pe economie-(conditionat de rezultate) si neconditionat, respectivul
    somer-muncitor agricol, va primi o reducere de preturi de 25%, la 4 produse de
    baza (carne, lapte, etc., oua si vegetale ca fructe si legume) daca le cumpara
    ritmic si numai direct de la unitatea de producere la care este afiliata ferma
    respectiva(abator, fabrica de produse lactate), iar vegetalele direct de la
    ferma(cantitatile admise sunt pentru o persoana si in conformitate cu sugestiile
    OMS).Si aici statul va economisi, insa masiv, prin scaderea din cuantumul de
    somaj a venitului garantat, care este acum de 55%, care se va scadea din cei 80%
    , ajutor de somaj, iar in acest caz salariul originar este mai mic, de 9mii/an,
    cea ce inseamna un ajutor de somaj de doar 1.700(80% reprezinta 7.000-5.500=
    1.700), adica statul (societatea ) va economisi peste 75% (!!!)/persoana, din
    obligatia financiara ce-i revine, in timp ce somerul respectiv va presta doar
    250 ore/ an, dar in final va castiga salariul (aproape) integral, ca si cum ar
    fi lucrat in continuare full-time, la locul sau de munca. Deasemeni , procentul
    acestora se va ridica la 40% din totalul de someri.
    PLANUL- C, reprezinta sublimul unei organizari de exceptie, care in absolut
    toate directiile va aduce doar satisfactie si beneficii!Aici se vor include cei
    cu venituri mici (oarecum obligati de circumstante, deci)si cei care -pentru un
    motiv sau altul- vor sa prospere rapid, prin munca.Ei vor primi 75% din venitul
    net al hectarului respectiv, pentru o prestatie de munca doar de 500 ore/an, la
    care mai pot primi-ca bonus- 3 salarii medii pe economie, si neconditionat, vor
    primi o reducere de 50% la cele 4 produse alimenare amintite, in aceleasi
    conditii.Aici se vor include cel putin 50% din totalul somerilor, care-se va
    vedea imediat- demonstreaza cu prisosinta ca intr-o asemenea organizare este
    foarte bine sa devii somer! Atat pentru el/ea cat si pentru intreaga societate,
    binefacere care se va rasfrange si asupra lor insasi, inca o data. deci un
    muncitor cu un salariu de 7mii/an (din aceasta grupa), va trebui sa primeasca
    80% din acesti 7 mii, adica 5.600, insa prin aceasta prestatie de munca de 500
    ore/an, el va primi ca retributie de la ferma 7.500 UM, de unde se anuleaza
    obligatia statului de a mai plati ajutorul de somaj, iar prin reducerea la
    preturile respective( la zi totalizeaza 600 UM)va castiga mai mult decat
    salariul originar, mult mai mult decat ajutorul de somaj! Deci un muncitor
    necalificat ajuns somer, va excede -prin acest sistem- salariul sau de de
    muncitor full-time (minim 2 mii ore /an) cu cel putin o mie UM, muncind chiar
    mai putin de 1/3 , raportat la locul sau initial de munca, din fabrica,
    etc!(Practic, 5 sute ore/an, pentru o persoana, inseamna a munci 8 ore/zi aprox.
    60 de zile, sau in cuplu, 32 zile/ an! Cu atat mai putin cei din planul B. (de
    subliniat, aceste ore nu vor fi prestate ” la voie” ci “la nevoie” adica la
    discretia operatorului de ferma , care stie cand va avea nevoie de extraforta de
    munca, cerere pe care o va face anticipat si planificat)
    Iar pe total situatia arata dupa cum urmeaza, luand in calcul reala rata a
    somajului de 6% ( la o forta de munca de aprox. 10 milioane), adica 6 sute de
    mii de someri, care sunt distribuite in Planul A 10%, in Planul B 40% si in
    Planul C , 50 %, carora in sistemul anual statul(societatea) le plateste -ca sa
    stea acasa- cate 7.440 Um/ an si persoana, suma medie, dar care pentru cei mai
    multi este minima si niciodata de ajuns pentru satisfacerea necesitatilor de
    baza, per total aceasta suma este o suma uriasa(in orice circumstante) si anume
    de aprox. 4.200.000.000 (4 , 2 miliarde !!!), in timp ce prin acest program
    (simplu zis, umanitar dar si eficient, prin rational) primele de somaj vor fi
    doar de 3 sferuri de miliard, adica statul economiseste peste 75% !!!, la care
    mai trebuie adaugat si economiile obtinute prin scaderea drastica a lucratorilor
    din oficiile de somaj cat si a lucratorilor sociali adiacenti, pentru ca realul
    somaj, in aceste conditii- nu va mai trece niciodata de 1%!
    Cum probabil s-a si notat, acest proiect tinteste stimularea- prin plata
    baneasca dar si alte avantaje- a individului ajuns somer, care daca se inscrie
    in planul de maxima recompensa (Planul -C) , practic castiga mai mult decat daca
    ar fi lucrat la locul de munca originar, iar daca ne raportam la ora de munca/
    salarizare, este evident ca acesta-practic- castiga triplu , in acest nou loc de
    munca, temporar, si muncind doar 500 ore/an!Si din punct de vedere si social nu
    numai pur economic, sistemul ofera imediat si permanent o supapa, o modalitate
    decenta de refugiu, prin care individul isi poate mentine intact venitul lunar,
    nefiind obligat sa recurga la tot soiul de expediente traumatizante, pentru a
    supravietui.Mai mult, muncitorul necalificat sau-oricum- cu perspective sumbre
    intr-o industrie cu prea multe denivelari(inclusiv prin supraproductie) poate ca
    va gasi de cuvinta ca inradacinarea ina aceasta “noua ramura”, economica,
    agricultura urbana, aproape singura care nu face someri, si care in acest model,
    este aducatoare de beneficii banesti si satisfactie personala.Acest tip de
    “agricultura urbana” se practica de sute de ani, chiar si in orase de peste un
    milion de locuitori , iar aceasta nu inseamna ca agricultura va fi tarata
    printre blocuri, ci ca in mijlocul a zece mii de ha. se va ridica un orasel care
    va avea toate facilitatile unei metropole ca New York, Toronto, Paris , Londra,
    etc.
    O alta parte a acestui gigantic plan se refera la construirea a cel putin un
    milion de de ferme tip “Miraj”, care obligatoriu vor fi mixte, vor fi amenajate
    de o parte si alta a actualelor sosele asfaltate si a viitoarelor , cat si a
    viitoarelor autostrazi, pe unul sau cateva randuri, ferme care vor fi total
    independente energetic, ultraecologice, extrem de productive si foarte
    profitabile, toate aceste caracteristici provenind din constructia si amenajarea
    initiala, care are in vedere toate detaliile, inclusiv casa cuplului fermier, o
    casa tip fortareata(ca rezistenta) insa la exterior cu orice arhitectura dorita,
    si la un pret imbatabil.In aceste ferme, incepand cu anu doi de exploatare,
    folosirea ingrasamintelor sintetice(“chimicalele”) va fi redusa chiar cu pana la
    70%, intrand in practica curenta foarte starvechea cotidiana folosinta a
    ingrasamintelor naturale, prelucrate si innobilate printr-un sistem complet
    originar, cea ce va duce la o competitivitate marita pe piata internationala
    unde s-a creat un trend , o cerere de produse ecologice, sanatoase, “organice”,
    in sfarsit, cat mai natural obtinute*.Aceste microunitati economice vor
    incorpora 2 milioane de adulti, cea ce este satisfacator pentru agricultura si
    economia romaneasca.In “randul doi” vor fi marile ferme unde vor putea lucra
    (3-4 ore/zi) cei din fermele Miraj , cei deveniti someri si oricine altcineva
    care vrea sa munceasca si sa faca un extravenit.Unele din aceste ferme(in timp,
    toate) vor fi concepute si functiona pentru proiectul “Milionarii”, despre care
    am mai scris, si unde -un cuplu- dupa aproximativ 5 ani poate sa aiba un venit
    de aprox. 1/2 milioane, cea ce paveaza drumul spre a deveni adevarat milionar.O
    microferma de tip Miraj, inclusiv casa cu garaj si o mica camioneta, noua, nu va
    depasi ca si cost, 200 mii UM cea ce presupune ca din primul an, numai cu
    eventuala economie de peste 3 miliarde (obtinuta ca in prezentarea de mai sus)
    se pot construi aprox. 20 mii ferme anual, adica 20/judet, daca reducem la
    normal, la 10, numarul acestor unitati administrative, actualmente extrem de
    bugetofage, iar daca societatea va face un mic efort**, (platit pana la ultimul
    leu individului dispus sa presteze o munca de calitate), se pot construi chiar
    cateva mii bune, de ferme/ judet, incepe a parea ca devine o problema capcitatea
    de constructie, pentru ca va fi nevoie si de masiva forta de munca cat si de
    materiale de constructii(unele neconventionale) ,echipamente si utilaje (unele
    total noi ca si concept), actiune care va “percuta” in mai toate industriile si
    serviciile din tara.
    Aceste ferme vor fi destinate prioritar cuplurilor de tineri care vor sa
    munceasca intr-o agricultura industrializata si curata(fermieri “la papion”),
    cupluri fara venituri(de la parinti) si carora li se garanteaza (prin munca de
    4/ore/zi si persoana) un venit de cel putin 1,8 salarii medii/
    economie(o,9/persoana) venit care poate fi amplificat prin alte 3-4 ore de munca
    ,oriunde.Apoi vor fi preferati cupluri cu un singur angajat si cu salariu mic,
    si -treptat- pana se ajunge la cei care au -amandoi- slujbe, dar vor sa faca
    rapid bani, sau chiar ca hobby, insa un hobby care automat aduce si venituri
    importante!Calculele arata ca o asemenea ferma de 2 ha, daca este exploatata “a
    la carte”, poate aduce un venit net de cel putin 25 mii/an, la care se adauga un
    mare plus, si anume aprovizionarea alimentara cu produse de baza, pe gratis, cea
    ce va permite economii masive, un cuplu in aceasta postura poate ajunge real
    milionar in mai putin de 15 ani! (Unii au si exclamat cu deznadejde:” 15 ani
    !!!???, tot mai bine este cu cojocari si altii care ne dau “lana de aur”, adica
    20 mii de euro, peste noapte!).Prin acest model, un cuplu tanar, de 18 ani, care
    munceste macar alte 3 ore/zi(oriunde) poate obtine un venit de cel putin 3
    salarii medii /economie,(economisibile in proportie maxima) cea ce garanteaza
    1/2 milioane, inainte de aniversarea a 30 de ani!
    Un foarte important aspect al acestei intreprinderi este “cheia” ” ferma
    mixta”, care trebuie sa fie o obligatie legiferata, intrucat se stie ca de pe 2
    ha. de rosii(tomate), capsuni sau pepeni verzi, poti da lovitura intr-o singura
    vara, poti deveni chiar milionar, insa datoria si obligatia (si chiar interesul
    daca se gandeste logic)tuturor este de a crea si a avea o piata abundenta si
    vara si iarna, cu toate produsele alimentare, la preturi cat mai mici si cat mai
    putin fluctuante, iar in aceste conditii(de ferma mixta) cuplul fermier va avea
    asigurata o inaintare constanta in prosperitate, chiar daca lenta,si foarte
    important, fara stress, pentru ca pamantul este oferit pe gratis iar casa, auto
    si utilajele si echipamentul, vor fi platite pe termen de 30 ani, cu o dobanda
    minima(sub 3 %)si cu o rata anuala care sa nu exceada 20% din venitul total,
    net, al celor doi.Iar in acest mod, fiecare unitate poate fi taxata rezonabil,
    cea ce va duce la o balansare a bugetului statului, fragmentatia pamantului
    nemaiconstituind un motiv de nelucrare a sa, acum-dimpotriva- in acest model,
    vor exista extracereri pentru a obtine o asa ferma, ” la cheie”.In acest model,
    gradina, marele aducator de profit mare si imediat(in 3 luni de vara)nu va
    excede 10% din totalul fermei( 7-8% din disponibilul real) adica nu mai mult de
    2 mii mp, cea ce -totusi- va putea garanta un venit de 20 mii/an,(inclusiv in
    conditii de grindina repetata si alte catastrofe naturale, pentru gradina),
    venit prin care cei doi isi subventioneaza singuri productia animaliera,care-in
    general- este subventionata de stat, pentru ca -asa cum s-a mai spus- este usor
    sa faci un milion cu 2-3 culturi preferentiale, insa pentru a mentine un litru
    de lapte (pret final, in magazine) la O UM/litru, si in cantitati
    suficiente(daca nu abundente),este nevoie de acea subventionare, pretul de cost
    al produselor animaliere este mult mai ridicat.Iar aceasta subventionare este
    practicata de orice tara, guvern, fie ca se recunoaste sau nu.
    In acest model economico-sociala subventionarile vor scadea mult, iar daca
    cineva crede-inca- ca aceasta reprezinta apogeul statului social, se inseala,
    este exact inver, toata populatia va fi pe propiile picioare, iar statul va avea
    oportunitatea sa activeze puternic intr-un sistem de sanatate universal si in
    alte cateva probleme de interes national.
    Totodata, incepand cu anul in curs, fiecare tanar/tanara (ajunsi la 17 si 1/2
    ani) vor avea oportunitatea sa cumpere un autoturism (de mic litraj, nou sau
    ceva second-hand),prin elaborarea unei legi care sa dea dreptul acestor tineri
    sa sofeze de la 17 si1/2 ani, primele 3 luni in compania unui adult cu
    asigurare, iar dupa cativa ani de monitorizare, daca testul este pozitiv, varsta
    de sofat va scadea la 17 ani. Problema care se ridica, este ca in Romania
    majoritatea acestor tineri sunt saraci si nici vorba de a-si cumpara o masina,
    de acea respectiva lege trebuie sa stipuleze ca orice tanar care va face dovada
    ca a platit taxe(deci a inceput sa lucreze, sub 20 ore/sapt.) incepand de la
    varsta de 16 ani, va fi garantat pentru un imprumut cu dobanda scazuta(sub 5%)
    si termen de peste 5 ani, pentru a-si putea achizitiona cea mai ieftina masina
    romanesca, sau una straina, (noua sau second-hand) dar in baremul financiar
    oferit.In acest context, un tanar si prietena sa (care intentioneaza sa fie
    impreuna) vor putea sa-si cumpere o masina si sa-si inchirieze o casa sau un
    apartament, in special pentru ca la 18 ani vor primi si primul venit minim
    garantat, care poate fi (cumulat) cat un salariu bun, dar poate fi si cat 7
    salarii medii pe economie, daca cei doi is “permit”(adica au determinarea) sa
    presteze orele necesare de munca pentru a primi 75% din venitul net pe ha., iar
    daca anul a fost bun, plus cele cateva salrii, ca bonus. In aceasta ultima
    circumstanta nimeni nu se mai poate plange ca nu are un bun start, iar acesta
    este modelul cel mai bun pentru a nivela- parte- din decalajele sociale, extreme
    in Romania.
    Mai mult, pentru a le da acestor tineri un sens real de respect, demnitate
    umana si prosperitate dorita si obtinuta, orice tanar/tanara ajunsi la varsta de
    18 ani, vor primi de la stat( de fapt este un divident natural) un anumit
    gramaj-standard- de aur (chiar doar de 14 K) , cat este necesar pentru
    confectionarea unei bijuterii dorite, respectivii urmand sa plateasca doar
    manopera( aceasta masura nu se institui retroactiv).
    Aceste puncte sunt doar parti din planurile de refacere a economiei romanesti,
    prin care societatea se poate reforma singura, si aceasta prin reducerea
    diferentelor economice dintre clase, dintre indivizi, Romania avand capacitati
    deosebite de a asigura fiecare cetatean cu un nivel de trai mult superior celui
    de acum.
    Note:
    1) Cifrele folosite pot fi nu chiar aproape de realitatea actuala, insa
    raporturile raman, si in orice circumstanta ( cea ce este cel mai important)
    fiecare cetatean va avea garantat un minim venit. Este foarte posibil si
    probabil, ca intr-o exploatare standard(la aceasta data ar fi de exceptie)
    venitul net pe o asa ferma(tip Miraj) sa depaseasca si 50 mii/an si este posibil
    si chiar probabil ca dupa primul an de exploatare generala(multiproductie)
    practica sa arate ca venitul minim garantat va fi ridicat la 40%, respectiv 60
    si 80%, cea ce va usura accelerarea si atingerea(si depasirea) standardelor de
    prosperitate vest-europene si americane(australiene, etc.) , aspiratie perfect
    valida si rationala, la romani.
    2) Acest proiect ar trebui sa fie foarte atractiv pentru toti tinerii tarii, de
    acea cer celor interesati si cu bunavointa ( apel special pentru toti profesorii
    din licee si facultati cat si pentru elevii si studentii care citesc acest
    articol)sa tipareasca acest proiect si sa-l difuzeze la toate nivelele de
    invatamant, incepand cu anii 2,3 si 4 de liceu, acest proiect, odata aplicat cu
    siguranta ca va rezolva nu numai problema economica, dar o va rezolva si pe cea
    demografica, tinerii avand toate motivatiile sa nu mai plece din tara.
    * a) sistematizarea, organizarea si planificarea raman primul si cel mai
    important pas in succesul economic, la o asa scara.
    b) datorita situatiei actuale aceste microferme nu pot intra pe capacitate
    maxima de productie mixta din primul an, insa-paradoxal- in acest prim an, ferma
    va aduce cel mai mare venit posibil, din intreaga(viitoare) istorie, iar aceasta
    se datoreaza faptului ca in primul an se va permite(prin natura situatiei) ca
    suprafata folosita pentru gradina sa fie chair de 1 ha., cea ce va aduce un
    profit net de- mini-minimorum- o suta mii, obligatia prpoprietarului fiind de a
    rambursa cel putin 75% in contul pretului fermei, cea ce practic il va apropia
    cu multi ani de statutul de proprietar si de drept si de fapt, pentru ca se
    poate aprecia ca daca aprox. 1/2 din pret este platit in primul an, restul va
    putea fi platit in mai putin de 15 ani, in acest fel proprietarul economisind
    bani prin platirea unei dobanzi injumatatite, iar-pe ansamblu- societatea va
    avea masa monetara(bani) la disponibil ( deci nu va trebui sa tipareasca noi
    bani si sa induca riscul inflationist), pe care ii va recircula in noi investiti
    de acest fel, pana la atingerea unei saturatii.Un alt stipulent legal, va
    permite proprietarului sa plateasca oricat doreste de mult ( peste cei 20% din
    venitul net) fara a fi penalizat, cea ce creaza inca o facilitate de a se ajunge
    mai repede la statutul de deplin proprietar.
    ** acest “mic efort” trebuie sa fie incordarea vointei populare si exercitarea
    de presiuni uriase asupra justitiei, pentru a se recupera (in cel mai rau caz)
    60-70 de miliarde euro, furate de clasa politica , trecute si actuala, direct
    sau /si prin intermediul clientilor politici, si care-cum am mai spus- in prima
    instanta, aceasta tentativa trebuie facuta prin elaborarea unei amnestii
    nationale, in care cei deveniti bogati prin frauda, ( adica peste 90% din
    bogatii tarii) sa depuna cea mai mare parte din aceasta avutie furata, in contul
    Fondului de Reconstructie Nationala, ( preluat- ca idee- de EU ca Fond European)
    , urmand ca fiecare dintre acestia sa ramana totusi cu max 2, 5 milioane, pentru
    ca interesul general al societatii prin acest act, nu este de a saraci pe cineva
    si de a redistribui bogatia ca atare, ci este de a face cat mai multi reali
    milionari si a imbogati decent toata populatia, pe baze corecte, oneste, iar
    aceasta se va obtine numai prin crearea cadrului adecvat, adica oportunitati
    egale de start si asigurarea unei baze financiare solide, pentru oricare
    cetatean, incepand cu varsta de 17 ani. In acelasi context trebuie subliniat cat
    este de absurd si in afara oricarei ordini economice, ca o tara de talia si cu
    resursele Romaniei, sa exporte bunuri in valoare de aprox. 52 miliarde euro ,
    dar sa importe in valoare de peste 64 miliarde, ca si cum Romania ar fi vreun
    sanctuar financiar si ne permitem sa cheltuim ca nababii, si nu cum este in
    realitate, invadata de tot soiul de banci(chiar dubioase)care manipuleaza multe
    aspecte ale economiei romanesti, iar acest decalaj import/export, accentueaza ,
    creste datoria externa si impovareaza necontenit populatia; la fel, este absurd
    ca o tara de 18 milioane de suflete si -din nou- cu asemenea resurse, sa aiba
    cheltuieli (interne) de peste 61 miliarde, in timp ce la buget (total venituri,
    de fapt) se aduna abia 51 miliarde, demonstratia clara a unui guvern teribil de
    hipertrofiat si ineficient, dublat de o coruptie nemaiintalnita cat si de un
    sistem excelent de pus la punct, de jefuire a populatiei si devalizare a avutiei
    nationale.
    Revenind, cu aceste minime 50 miliarde recuperate, este evident ca acest
    proiect are o baza de finantare asigurata pe multi ani si la o scara mult mai
    inalta, si in acelasi timp pot fi declansate multe alte proiecte de mare
    anvergura, asa cum ar fi ridicarea unei noi capitale(proiectul Terra Nova sau
    Nova Alba ) cea ce ar putea constitui- moral si psihologic- adevarata ruptura de
    actualul regimneo-comunisto-imperialist(intern) cat si de vechile regimuri, cel
    comunist si cel burghezo-mosieresc, care-nu neaparat in egala masura- au fost
    opresive, antisociale, antiumane.

    Martie 3, 2012

  7. U R A N U S

    Odata cu preluarea puterii de catre usl, am trimis scrisoarea de mai jos, la cabinetul acestui nou pm, iar “rezultatul” s-a aratat, in mai putin de 4 luni aceasta guvernare a cheltuit direct (pentru “suspendare”) o suma mare, iar indirect (devalorizarea leului, scaderea sau retragerea investitorilor, etc.)Romania a pierdut cateva miliarde de euro, si inca va mai pierde, datorita “reclamei” facute tarii, de catre acest guvern ticsit de plagiatori notorii, insa cu cangi de otel in loc de unghii, de unde forta cu care se tin de functiile apucate, in loc sa-si dea demisiile de onoare, asa cum s-ar intampla -la un asa esec rasunator- intr-o reala democratie.
    (iata cum stam la zi:”Romania, în topul țărilor cu cea mai abrupta scadere din lume a averii populatiei.
    October 19,2012
    Averea populatiei a scazut cu 36% in Romania in perioada iulie 2011 – iunie 2012, cel mai abrupt declin din lume ca procent…”):

    LEGEA PLEBEUS-ZEUS (Scrisoare catre Prim Ministru)

    Domnule Prim Ministru,

    Considerand ca am dreptul –ca oricare alt cetatean – sa propun o norma sociala, vin cu aceast proiect legislativ care are unicul scop de a indrepta gravele injustitii aduse celor multi, atat dupa miscarea sociala din 1945-1947, cat si dupa “revolutia” din 1989, in fact aceste doua evenimente, desi aparent contradicte intre ele, nu au avut –in final- decat un singur scop , dar mai ales rezultat, si anume instalarea la putere a unei oligarhii opresive si la fel, ineficiente in toate planurile, cea ce –automat- a condus la gravele disturbante sociale in perioadele amintite, disturbante amplificate cu fiecare zi ce trece, desi guvernele se succed cate doua pe an (media) , fapt care nu reprezinta decat celebra rotire a cadrelor (inclusiv combinarea cu realii reprezentanti ai burghezo-mosierimii interbelice), avand in vedere –desigur- rezultatele economice si cele sociale, absolut dezastruoase.

    In alt plan, desi aceasta propunere legislativa este redactata de o singura persoana, indraznesc – de fapt eu sunt convins- sa cred ca aceasta va fi sustinuta de macar 75% din cele peste 25 de milioane de romani, dintre granitele tarii si imprastiati printre neamuri (cel putn 5-6 milioane) adica de imensa majoritate a populatiei care este deja, sau “aspira” la titlul de clasa saraca, sau –pentru evitarea acestei situatii acasa- la titlul de pribeag oriunde in lume, eveniment repetat –dupa statistici- in ultimii 20 de ani de peste 4 milioane de ori, de unde populatia tarii a scazut la aprox. 18 milioane suflete.

    As cere ca acest proiect de lege sa fie adus in plenul legislativ de o persoana indreptatita legal -deputat sau senator- insa cred ca ar fi pierdere de timp, niciunul din cei amintiti nu va face acest sacrificiu, de a-si taia craca de sub picioare, pentru ca este o realitate, cei care oprima si distrug Romania , sunt cei care “conduc” tara, prin legislativ , administratie, executiv, de unde scurtcircuitez acest esafodaj si vin cu aceasta cerere direct la oficiul pe care il conduceti, in acelasi timp, afisand acest proiect pe diversele pagini ale internetului romanesc. Dar iata care sunt propunerile mele si –inca o data- indraznesc sa cred ca vor fi aprobate si sustinute de cel putin 75% din populatia cu drept de vot a tarii, altfel de peste 90% din intreaga populatie trecuta de o varsta rezonabila, de 15-16 ani.

    -Art.Nr.1
    In regim de urgenta, cabinetul Prim Ministrului va cere tuturor organelor legislative (dar si administrative si executive) sa aprobe infintarea unui Fond de Reconstructie Nationala care va fi alimentat cu banii recuperati din devalizarea economiei nationale, bani (si valori) care au intrat ilegal in posesia a cel mult cateva zeci de mii de cetateni, adica intreaga avere nationala este la discretia unui procent de sub 0,5% din populatie. In acest context, in acelasi regim-de urgenta- trebuie legiferata o amnistie generala prin care toti cei care stiu ca au facut averi ilegale, sa li se dea sansa sa faca pace cu legea si societatea, si anume, prin donarea chiar de peste 90% din averea castigata ,la acest Fond , urmand ca fiecare cetatean –din aceasta grupa- sa ramana cu o avere care sa nu depasesca o valoare de 2-3 sau 4 milioane euro (suma trebuie standardizata conform cu valoarea averii actuale si alte criterii obiective), in acest fel societatea prin intermediul statului , guvernului, va recupera o suma de cel putin 50 miliarde euro, urmand ca pentru cei care nu raspund pozitiv acestei cereri, sa se faca investigatii minutioase a proprietatilor si averilor, urmand a fi exonerati de raspundere sau inculpati si judecati, in caz ca se va dovedi fraudulenta acapararii acelor averi.

    -Art.Nr. 2
    In regim de urgenta, deasemeni, trebuie legiferata una din normele principale ale unei democratii autentice si anume separarea puterilor in stat, deci acest articol stipuleaza scoaterea totala si permanenta a clerului religios (majoritar si minoritar ) de pe platile guvernamentale, de la buget, in acest fel societatea va economisi (si folosi in proiecte real sociale) cel putin alte 60-70 milioane de euro anual, an dupa an

    -Art. Nr. 3
    Reducerea numarului de unitati administrative ale tarii (judete) la un numar de max. 10, numar care va satisface perfect problemele din teren, asa cum este dovedit de tarile cu suprafata si populatie asemanatoare numeric cu cea a Romaniei, desi multe dintre aceste tari luate in comparatie , au o complexitate si eficienta economica mult mai mari, cea ce reclama inca o data ca in Romania acest numar de judete sa fie redus la 10, in fapt actuala formula a creat drumul larg deschis ineficientei si coruptiei generalizate. Prin reducerea acestui numar non-sens de unitati administrative, societatea va economisi cateva miliarde bune de euro, anual, si in acelasi timp se va da o lovitura naturala dar serioasa bolii majore a administratiei tarii (si anume coruptia), in timp ce aceste persoane care vor fi impinse afara din sistem, isi vor putea aduce aportul social –altfel declamat- si anume avand banii multi (sigur ii au) vor fi obligati sa deschida intreprinderi si afaceri particulare, care vor angaja oameni si vor plati taxe.

    Art.Nr.4
    In acelasi context, al cresterii scaderii cheltuielilor guvernamentate si cresterii eficientei, Parlamentul Romaniei va fi redus la maximum o suta de membri,(si o singura camera) cea ce va duce la economisirea (si folosirea in reale proiecte sociale) a cateva alte sute de milioane de euro, annual, si –cu siguranta- va simplifica si fluidifica procesul legislativ, la aceasta data sabotat in fel si chip de un numar extrem de mare de membri, care practic , se sufoca si se calca pe bombeuri, unii pe altii.

    Art.Nr.5
    Pentru a face un salt calitativ in toate programele sociale si a se ajunge din urma tarile evoluate (care au avut diferite cai de acces si timpul necesar) Romania trebuie sa execute dintr-o singura miscare dezideratul cel mai important al unei societati umane( regasit in Monarhiile europene si cateva republici) si anume sa satisfaca principiul de echitate economica si acces la prosperitate prin munca al tuturor cetatenilor, iar aceasta este posibil (pentru noi si la acest timp) prin nationalizarea pamantului si imediata redistribuire echitabila la toti cetatenii romani de peste 17 ani, care vor putea uza de acest pamant conform legii si care nu vor avea dreptul sa-l vanda sau instraineze (descris in art.SANSA ROMANIEI) , act care va preveni un alt mare dezastru foarte previzibil, si anume intrarea a imense suprafete de pamant , in proprietatea persoanelor straine, cea ce practic va fi piatra de mormant a natiei romane.
    Acest act, urmat de o planificare si organizare bine gandite(deasemeni descrise in art.SANSA ROMANIEI), va aduce –prin taxe chiar reduse- sume importante la bugetul statului, si va transforma Romania intr-un mare exportator de produse agricole, dintre cele mai sanatoase, mai ecologice. Si la fel de important, va crea baza asigurarii venitului minim garantat cat si existenta oportunitatii economice, pentru orice persoana, cetatean roman.

    Art. Nr.6
    Se va modifica Constitutia tarii, in sensul ca sistemul de guvernare nu poate fi pus sub scrutin, si aceasta pentru ca acest articol este abuziv, nu permite cetatenilor sa-si aleaga sistemul politic. Amendamentul trebuie sa stipuleze ca oricand, sistemul poate fi schimbat, daca exista premisele legale, adica existenta unui numar de cereri(semnaturi) rezonabile, dupa care se va organiza un plebiscit, pentru confirmarea vointei populatiei

    Art.Nr.7
    Daca unul din articolele enumerate mai sus nu vor fi validate de catre Parlament sau nu vor fi concretizate prin alte mijloaace legale (decret prezidential , etc.) guvernul actual are obligatia de a efectua un referendum popular, care va valida –sau nu- aceste propuneri .

    Cu stima,

    Cei 99%
    Mai 14, 2012

  8. U R A N U S

    Somajul in randul tinerilor lasa o gaura uriasa in bugetul Romaniei

    Criza economica aproape ca a dublat costurile suportate de statul roman cu
    somerii tineri, potrivit unei analize realizate de Eurofound.

    Pierderile suferite de tara noastra din cauza faptului ca nu si-au gasit joburi
    cei cu varste cuprinse intre 18 si 29 de ani au crescut semnificativ in ultimii
    trei ani.

    Astfel, daca in 2008 acestea erau de 1,18 miliarde euro, adica 0,85% din PIB,
    in 2011 ele au ajuns la 1,54% din PIB, adica 2,1 miliarde de euro.

    Potrivit Eurofound, in Romania exista aproximativ 700.000 de tineri romani cu
    sanse mari sa devina someri…”
    ____________________––––––––_____________________

    Iar criza aproape generalazita din Europa, va forta pe multi sa se intoarca
    acasa…
    Solutia este cea din “SANSA ROMANIEI”,insa criminalii superticalosi, gunoaiele
    superimputzite de la “conducerea” tarii nici gand de asa ceva, ei isi freaca
    mainile si astepta cu sufletul la gura anul viitor, sa poata incepe vanzarea
    pamantului catre straini, pe care -prin intermediari- l-au furat oamenilor, si
    de pe camp si intravilan , le-au cumparat si casele si apartamentele cu bani
    impartiti doar intre ei,bani proveniti din devalizarea economiei nationale.
    Incepand cu iliescu, roman & comp., pana la zi, toti trebuie arestati (inclusiv
    parlamentele) si judecati pentru inalta tradare, conspiratie la sabotarea
    economiei nationale, si alte cateva capete de acuzare de acest gen, care -in mod
    normal- le-ar servi acelasi meniu pe care ei l-au servit lui ceausescu.
    Deci justitie pentru toti!

  9. Gabriela

    Multa dreptate aveti preastimate domn , pana cand nu se vor ridica bietii ROMANI sa navaleasca peste toti IPOCRITII din guvern, parlament si senat sa mai salvam ce ne-a mai ramas, in cativa ani vom ramane mici colonii de romani si v-a fi vai de noi . Suntem rusinea lui Stefan , asta am ajuns cu cei de la conducerea tarii . Unde esti tu Tepes Doamne……………..

  10. ma roy

    dezvoltati acest program , mass media e formula de constientizare.ma aliez ideii dvs.

  11. vio

    Stimate URANUS
    As dori sa fiu mai optimista in legatura cu realizarea celor expuse de d-voastra. Personal va sustin ideile , dar va rog sa nu contati pe o sustinere la nivel national (peste 50% dintre romani au ajuns intr-un hal fara hal incat nu-i mai intereseaza nimic) sau institutional – ma refer la justitie, parlament, guvern. Nu se poate face nimic din ceea ce ati propus fara legi , iar legile le fac tocmai cei care ar trebui sa returneze din avutia proprie in , in contul
    Fondului de Reconstructie Nationala. Dintre cei apropare 600 de parlamentari, poate mai sunt cativa animati de patriotism, dar in general sunt niste “latifundiari” (adica cu fund mare de la atata stat pe scaun. Recent l-am auzit la tv pe Ponta care spunea ca pamantul tarii va putea fi vandut. Inainte de asta ne-a spus ca fiecare roman are o datorie de 2500euro , iar la sfarsitul anului 2013 va fi dator cu 2650euro ptr ca “consumam mai mult decat producem”. A uitat sa specifice cine consuma mai mult decat produce ptr ca nu putem fi bagati toti romanii in aceeasi oala numai cand doreste premierul. Datoria externa sa si-o asume profitorii : adica acei bugetari cu lefuri si pensii nerusinate. Cum e posibil ca pensia sa fie un mijloc de imbogatire? Cum e posibil ca un angajat sa mearga la serviciu zilnic si ia ia 600 lei iar unii pensionari sa aiba pensii de 20000lei ?Cum e posibil ca doi oameni care au muncit aproape 80 de ani impreuna si a produs bunuri si plusvaloare sa aiba (tot impreuna) o pensie de 1500 iar altul care a muncit 25 de ani fara sa produca nimic sa ia o pensie de 4000-8000ron? De 23 de ani nedreptatile se acumuleaza fara sa reactioneze in nici un fel cei amarati.
    Daca ar exista vointa politica si cei din fruntea tarii (care traiesc pe spinarea celor multi napastuiti) ar avea tarie de character am renaste in cativa ani ca pasarea phoenix. Dar eu personal ma indoiesc ca lucruile vor decurge asa, cel putin cat mai traiesc eu. Am 59 de ani si lucrez de 40 de ani . De 23 de ani sustin material niste pramatii in fruntea tarii ca sa ma jupoaie. Asa cum a fost regimul de dinainte de 89 , cu bune si rele, a construit atat incat astia de dupa 89 inca nu au terminat de furat. Atat tupeu au incat scuipa pe tot ce a faurit societatea romaneasca inainte de 89 ei fiind mari “democrati” , uita pana si faptul ca stau in “Casa Poporului”. Ce au construit astia de dupa 89? NIMIC!!! Dar au distrus tot ce se putea distruge – mai ales tanara generatie.

  12. vio

    Stimate URANUS
    FELICITARI ptr idei! Mama d-voastra a facut un OM si poate fi mandra oriunde s-ar afla. Ma intreb cum se simt mamele celor care ne jupoaie de 23 de ani?

  13. Daniel Motoc

    Nu “ne vindem” ci “ei ne vand”. Habar nu avem cine sint cei care “conduc” tara, nu cred ca sunt de-ai nostrii.

  14. Matei

    Pina acum ce-au facut politicienii tarii?De ce nu au ajutat si protejat TARANII ROMANI?Acum stiu sa se plinga?Sa vedem cum o sa-si mai bata joc de straini ca pe taranii nostrii i-au umilit si calcat in picioare!Acum s-au trezit patriotii?Pana acum unde au fost?La cumparat pamint ieftin!!Sa mai cumpere de acum!!!

  15. vlad

    Oarecum regret regimul ceausescu…

  16. daniel

    vorbe! se pot spune multe,dar pana nu va interveni guvernul
    sa ofere posibilitati reale de a face “ceva”,incepand pe plan local cu legi clare si cu ajutorul primariilor ,se poate doar cu ajutorul unor legi bine gandite,nu doar cu vointa, si sa nu mai amintim de saracia care este la noi.

Comentează acest articol

*

NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul financiarul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

white kidney bean msds white beans on a low carb diet garcinia cambogia max dosage kidney beans in spanish miracle garcinia cambogia and green coffee bean x kebaikan white kidney bean how to make baked beans with canned kidney beans garcinia cambogia and pure green coffee cleanse 3 in 1 carb blockers garcinia plus tablets zinc white bean extract hca max garcinia cambogia garcinia cambogia real reviews garcinia cambogia plus safer colon carb buster meals advanced garcinia cambogia canned kidney beans during pregnancy what are complex carbohydrates used for whole body garcinia cambogia distributor white beans estrogen garcinia cambogia and white kidney bean extract cla 1000 with white kidney bean 500mg what is garcinia cambogia fruit called in hindi natural sport white kidney bean extract fat blocker pills walmart research verified brand garcinia cambogia benefits yoga for kidney stones does garcinia cambogia work if you take it after you eat xls carb blockers review is baked beans good for weight loss where can i purchase garcinia cambogia fruit does garcinia cambogia powder work fat blocker pills walmart garcinia cambogia extract vitamin cottage how much weight loss garcinia cambogia white kidney bean brownie parsley kidney benefits white kidney bean carb blocker where to find the best garcinia cambogia what do carb blocker pills do does white kidney bean extract work white kidney beans walmart black bean extract pure cambogia garcinia extract can canned kidney beans be eaten raw garcinia cambogia and white kidney bean extract phaseolus vulgaris 1000 mg garcinia cambogia pure nature garcinia cambogia dosage when to take non complex carbohydrates list zinc white bean extract how old should you be to take garcinia cambogia sd pharmaceuticals garcinia cambogia 500tm review white kidney bean extract and diabetes why did my pinto beans turn white canned kidney beans health benefits phaseolus vulgaris optimal temperature garcinia cambogia dr oz part 2 garcinia cambogia extract how to take what to do with canned kidney beans natural garcinia cambogia and natural green cleanse free trial garcinia cambogia and pure green coffee cleanse phaseolus vulgaris varieties white kidney bean extract does it work complex carbohydrates provide the body with long lasting energy canned kidney beans ingredients white kidney bean plant advanced garcinia cambogia chemist warehouse antioxidative capacity of black bean extract white kidney bean extract en espanol kidney transplant and disability benefits how much carbohydrates in beans phaseolus vulgaris breeding what do carb blocker pills do 1 cup kidney beans in grams