Tarifele practicate de operatorii de transport vor crește cu cel puțin 15%, în urma adoptării HG nr. 537/26 iunie 2014, prin care s-au stabilit termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentând diferența dintre nivelul standard al accizelor și nivelul accizelor diferențiat pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor, potrivit unui comunicat remis, joi, 10 iulie, de Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
‘UNTRR a atras atenția că excluderea din schema de rambursare a operatorilor economici care se află în procedură de executare silită, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operațională sau lichidare și adoptarea termenului de două luni pentru aprobarea cererilor de rambursare vor conduce la majorarea tarifelor operatorilor de transport. Transportatorii vor fi obligați să majoreze tarifele cu 15% pentru a recupera pierderile provocate de acciza nerecuperabilă, majorare pe care au amânat-o în așteptarea returnării accizei suplimentare’, se spune în comunicatul UNTRR.
Potrivit UNTRR, consecința firească a adoptării Hotărârii de Guvern în forma menționată este faptul că operatorii de transport rutier sunt obligați să alimenteze în afara granițelor țării și să își echipeze vehiculele cu rezervoare cu o capacitate din ce în ce mai mare.
‘Dacă, până anul acesta, transportatorii internaționali reveneau în țară cu rezervorul gol, acum alimentează cât se poate de mult în străinătate, acolo unde prețul carburanților este mult mai mic decât în România. Este firesc și natural ca, dacă firmele au identificat un carburant mai ieftin în țările vecine, să meargă și să alimenteze de acolo. În această perioadă, nu consumul a scăzut, ci vânzările interne de carburanți. Iar dacă mai mult de 13% — 15% din aceste vânzări s-au mutat afară, atunci bugetul nu a câștigat nimic din acciza suplimentară. Institutul Național de Statistică a arătat că în aprilie vânzările din România au scăzut cu 18,7%’, se mai spune în comunicat. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)